| کد مطلب: ۱۱۱۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل آژانس: اسرائیل قصدی برای حمل به تاسیسات هسته‌ای ایران ندارد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت به نظر می‌رسد تاسیسات هسته‌ای ایران، پس از وقفه روز یک‌شنبه، به‌طور معمول در حال کارند.

مدیر کل آژانس: اسرائیل قصدی برای حمل  به تاسیسات هسته‌ای ایران ندارد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛  رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سی‌ان‌ان گفت: «پس از آن‌که ایران روز یک‌شنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل «ملاحظات امنیتی» بست، بازرسان آژانس به این تأسیسات بازگشته‌اند و به‌نظر می‌رسد اوضاع مثل همیشه است». او خاطرنشان کرد که وضعیت در ابتدای هفته «بسیار متشنج» بود.

کابینه جنگ اسرائیل روز سه‌شنبه بار دیگر برای بررسی واکنش اسرائیل به عملیات نظامی ایران علیه این رژیم تشکیل جلسه اد.

گروسی گفت که آژانس بر این باور است که در زمان درگیری، هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای «شاید برای یک تصمیم گیرنده نظامی وسوسه انگیز باشد. اما این یک اشتباه وحشتناک با عواقب بالقوه بسیار جدی خواهد بود». او افزود که «هیچ اطلاعات یا شواهدی مبنی بر برنامه‌ریزی اسرائیل یا هر کشور دیگری برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ندارد». گروسی گفت که آژانس هنوز در حالت آماده باش است و خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه طرف‌ها شد.

گروسی در مورد برنامه هسته‌ای کنونی تهران گفت که ایران «به انباشت مقادیر زیادی از اورانیوم غنی‌شده در سطوحی بسیار بالا ادامه می‌دهد که از نظر فنی بسیار نزدیک به مقادیر مورد نیاز برای تسلیحات هسته‌ای است»، اما تاکید کرد که «این بدان معنا نیست که این معادل یک سلاح هسته‌ای است».

ایران مدت‌هاست که اعلام کرده برنامه هسته‌ای‌اش برای اهداف صلح‌آمیز است‌.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار