| کد مطلب: ۱۰۹۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

حماس مذاکره آتش بس موقت را رد کرد

یکی از رهبران ارشد حماس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق جدی نیست، گفت این جنبش مذاکره درباره آتش‌بس موقت را نمی‌پذیریم.

حماس مذاکره آتش بس موقت را رد کرد

 به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از ایسنا؛ «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس امروز(چهارشنبه) در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز عربی گفت که مذاکره در مورد آتش‌بس موقت را نمی‌پذیریم. وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق جدی نیست، این رژیم نیرنگ و فریب را به‌کار می‌گیرد و به نظر می‌رسد در مورد ایده‌های مطرح شده جدی نیست. حمدان خاطرنشان کرد که طرف صهیونیستی طفره می‌رود و به دنبال رسیدن به تفاهم نیست و هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی نیاز به ضمانت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دارد.

این مقام ارشد حماس در بخش دیگری از سخنان خود گفت «بر این مساله پایبند هستیم که غزه و کرانه‌ باختری در رویکرد سیاسی متحد باقی بمانند». وی همچنین تاکید کرد که پیشنهاد جدی برای اداره نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان مطرح نشده است. حمدان پیش از این در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد رژیم صهیونیستی آتش‌بس موقت را پیشنهاد می‌کند و این جنبش در حال ارائه چشم اندازی است که شامل پایان دادن به تجاوز به نوار غزه است.

وی با اشاره به اینکه «تعدادی پیشنهاد برای آتش‌بس ارائه شد»، توضیح داد «خلاصه پیشنهادات اسرائیل یک آتش‌بس موقت و سپس بازگشت به جنگ است». وی افزود: ما چشم‌اندازی را ارائه کردیم که شامل پایان تجاوز به نوار غزه، وجود ضمانت‌های تکرار نشدن تجاوز و سپس فرآیند تبادل است، با تاکید بر اینکه «مقاومت سرزمین خود را ترک نمی‌کند».حمدان با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند منطقه را بر اساس منافع خود سازماندهی کنند، از جهان خواست تا به فکر دوران پسا اسرائیل در نتیجه عملیات طوفان الاقصی باشد. آمریکا می‌داند که ادامه نبرد، هر جبهه‌ای در منطقه که شامل اسرائیل هم می‌شود را متلاشی خواهد کرد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار