| کد مطلب: ۱۰۹۲۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

جان کربی:

واشنگتن سرگرم گفت‌وگو در مورد معامله اسرای اسراییلی است

سخنگوی امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن به همراه متحدان خود در حال گفت و گو درباره راه‌های آزادی اسرای اسرائیلی در غزه است.

 واشنگتن سرگرم گفت‌وگو در مورد معامله اسرای اسراییلی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مشرق؛ کربی از اظهار نظر در مورد گزارش خبرگزاری آمریکایی آکسیوس مبنی بر اینکه اسرائیل پیشنهاد توقف دو ماهه جنگ در ازای آزادی اسرای اسرائیلی را به حماس داده است، خودداری کرد.

وی گفت: من نمی‌خواهم زودتر اظهار نظر کنم یا نتیجه گیری فوری داشته باشم. اما گفت و گوها در مورد دستیابی به توافق آزادی گروگان‌ها بسیار آگاهانه و جدی است.»

در حالی که آمریکا با وجود خواسته جهان, به مخالفت خود با آتش بس در غزه ادامه داده است, کربی ادعا کرد که واشنگتن "کاملا" از توقف طولانی مدت بشردوستانه برای "آزادی گروگان‌ها و دریافت کمک‌های بیشتر" حمایت می‌کند.

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، خانواده اسرای صهیونیستی مقابل مقر اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

شهرک نشینان معترض به ادامه جنگ، خواستار بازگرداندن هرچه سریع‌تر فرزندان خود از غزه و استعفای نتانیاهو هستند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه اعلام کرده‌اند دیگر هیچ اعتماد و باوری به نتانیاهو و کابینه او ندارند و خود باید برای بازگرداندن فرزندانشان دست به کار شوند.

 رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود از ۱۵ مهرماه اقدام به بمباران شدید نوار غزه و سپس لشکرکشی به غزه کرده است، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل‌آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

بعد از عملیات روانی مقاومت فلسطین در انتشار ویدئویی جدید از اسرای صهیونیست و به موازات آن شکست ارتش صهیونیست‌ها در میدان نبرد و عقب نشینی از شمال غزه، فشار افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی بر کابینه نتانیاهو افزایش یافته است.

بیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مطالبی درباره شکست ارتش این رژیم در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین منتشر کردند و خواستار مذاکره با حماس و دیگر گروه‌های مقاومت برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

این در حالی است که بیش از یکصد روز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت، اما ۲ هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است.

بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه نتانیاهو غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار