| کد مطلب: ۱۰۸۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

اون با این وارد جنگ می شود؟

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی، همسایه جنوبی اش را دشمن اصلی خواند و اظهار کرد که آماده جنگ با کره جنوبی است.

اون با این وارد جنگ می شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رئیس کره شمالی، همسایه جنوبی اش را «دشمن اصلی» خواند و اظهار کرد که تمایلی برای پرهیز از جنگ با کره جنوبی ندارد.

براساس اعلام این خبرگزاری، کیم تهدید کرد که کره جنوبی را نابود می‌کند اگر سئول به دنبال استفاده از زور علیه پیونگ یانگ باشد.

رئیس کیم در جریان بازدید از کارخانه‌های مهمات سازی بزرگ کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اظهار کرد کره جنوبی دشمن اصلی ماست. آنچه که جمهوری خلق کره باید در روابطش با این کشور متخاصم در اولویت قرار دهد، اول از همه، افزایش ظرفیت‌های نظامی برای دفاع از خود و بازدارندگی جنگ هسته‌ای است.

وی با تاکید بر کمبودهای اخیر کشور در تولید مهمات خواستار تنظیم دوباره در تولید این مهمات شد و بر اهمیت و استراتژیک تولید این تسلیحات تاکید کرد.

رئیس کره شمالی تصریح کرد کشورش جنگ با کره جنوبی را به طور یک جانبه آغاز نمی‌کند، اما در عین حال هیچ تمایلی برای پرهیز از جنگ ندارد.

وی خاطرنشان کرد اگر کره جنوبی قصد استفاده از زور و اجبار و نیروی نظامی علیه کره شمالی را داشته باشد، حاکمیت و امنیت این کشور به خطر می‌افتد و چنین فرصتی در شرایطی فراهم می‌شود که ما برای نابودی سئول با استفاده از تمام ابزارها و نیروهای در دستمان، هیچ تاملی نخواهیم کرد.

کیم در حالی این اظهارات را بیان کرد که پیشتر در جریان آخرین نشست خود با سران حزب حاکم در سال گذشته، روابط بین دو کره را به عنوان دو کشور متخاصم توصیف و اظهار کرده بود هیچ دیدگاهی درباره صلح دوباره و اتحاد با کره جنوبی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار