| کد مطلب: ۱۰۸۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

انگلیس هدایت یگان ضربت مشترک ناتو را بر عهده می گیرد

وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از سال جدید میلادی هدایت یگان ضربت مشترک با آمادگی بسیار بالای ناتو (VJTF) را برعهده می‌گیرد.

انگلیس هدایت یگان ضربت مشترک ناتو را بر عهده می گیرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از  ایرنا؛ این کشور از یکم ژانویه ۲۰۲۴ جایگزین آلمان می‌شود که در سال ۲۰۲۳ این یگان را هدایت کرد.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که این کشور اکثر نیروها در گروه ضربت را تامین خواهد کرد. گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در همین پیوند ادعا کرد که این کشور با هدایت یگان ضربت «پیام روشنی را ارسال می کند که در حال انجام تعهدات دفاعی جهانی خود، هم‌زمان با ورود ناتو به هفتاد و پنجمین سال خود است.»

وی با بیان اینکه «جهان خطرناک‌تر و مناقشه‌برانگیزتر از دهه‌های گذشته است» مدعی شد: ما بیش از هر زمان دیگری به ناتو نیاز داریم. بریتانیا و متحدانش به حمایت از ناتو متعهد هستند.

یگان ضربت مشترک با آمادگی بسیار بالا، نیرویی نظامی با بالاترین آمادگی در ناتو محسوب می‌شود. فرماندهی این نیرو به صورت سالانه بین کشورهای مختلف عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در چرخش است.

این نیروی نظامی در سال ۲۰۱۴ و در پاسخ به اقدام روسیه در ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود و همچنین تحولات در خاورمیانه تشکیل شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، واحدهای نیروی زمینی این یگان در سال جاری شامل ۶ هزار نیرو خواهند بود. تیپ مکانیزه ۷ سبک انگلیس هم به عنوان هسته اصلی «یگان ضربت مشترک با آمادگی بسیار بالا» عمل خواهد کرد.

انگلیس در سال ۲۰۱۷ نیز هدایت یگان ضربت را برعهده داشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار