| کد مطلب: ۱۰۸۴۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

روسیه:«بسته الماس» را دور می‌زنیم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز گفت: معرفی بسته الماس تحریم‌ها علیه روسیه قابل پیش‌بینی بود؛ گزینه‌هایی برای دور زدن آن‌ها وجود داشته و انجام خواهد شد.

روسیه:«بسته الماس» را دور می‌زنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مهر؛ دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: معرفی بسته الماس تحریم ها علیه روسیه قابل پیش بینی بود، گزینه هایی برای دور زدن آن ها وجود داشته و انجام خواهد شد. مسدود کردن دارایی‌ های شرکت‌ های دفاعی روسیه در اتحادیه اروپا خطری ایجاد نمی‌ کند؛ هیچ یک از آنها در آنجا حضور ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا نشان از آن است که منابع حوزه هایی که می توان آنها را تحت تحریم معرفی کرد، در حال اتمام است.

وی در ادامه درباره گزارشات مرتبط با «وضعیت اضطراری» در نیروگاه هسته ای بلاروس نیز گفت: نمی توان آن را چنین نامید، صحبت درباره راه اندازی کار است.

دیمیتری پسکوف در بخش دیگری از سخنانش درباره عملیات ادعایی ائتلاف غرب در دریای سرخ هم اضافه کرد: روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

این مقام کرملین در خصوص سخنان دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس درباره ادامه کمک به کی یف آن را «لفاظی» خواند و افزود: چنین کمک هایی منجر به تحلیل رفتن منابع و مشارکت آنها در درگیری خواهد شد. بیانیه وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد ادامه کمک به اوکراین، تغییری در روند رویدادها در عملیات ویژه نظامی ایجاد نخواهد کرد.

این در حالیست که اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد. این مصوبه پس از انتشار در ژورنال رسمی اتحادیه لازم الاجرا خواهد شد.

اتحادیه اروپا از اول ژانویه سال جاری میلادی محدودیت‌هایی را برای واردات الماس‌های غیرصنعتی استخراج شده، فرآوری شده یا تولید شده در روسیه اعمال خواهد کرد. از اول مارس، محدودیت‌های مرحله‌ای بر واردات الماس‌های روسی فرآوری شده در کشورهای ثالث آغاز می‌شود.

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را برای واردات محصولات آلومینیومی از روسیه از جمله سیم، فویل و لوله اعمال کرده است. اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌های اروپایی را موظف کرد تا در وضع قرارداد با شرکای خود، صادرات مجدد تعدادی از کالاهای دو منظوره به روسیه را ممنوع کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: غرب از اینکه تحریم‌ها علیه روسیه به ما ضربه نمی‌زند، رنج می‌برد. پوتین بی دلیل از خرابکاری احتمالی غرب صحبت نمی‌کند، او اطلاعات خاص و دلیلی برای گفته‌هایش دارد. روسیه باید حداکثر خونسردی خود را حفظ کند، زیرا فشار از طرف غرب ادامه خواهد داشت. آنها از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار