| کد مطلب: ۱۰۸۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

رایزنی سالیوان و موساد برای مذاکرات آزادی اسیران در غزه

رئیس موساد و مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آغاز مذاکرات برای تبادل اسرا با جنبش حماس در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

رایزنی سالیوان و  موساد برای مذاکرات  آزادی اسیران در غزه

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دیوید بارنیا، رئیس موساد با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آغاز مذاکرات برای تبادل اسرا با جنبش حماس در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

یک منبع سیاسی اسرائیلی پیشتر اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس موساد درباره پرونده آزادی اسرای صهیونیستی در غزه آزادی کامل داده‌است.

پیشتر آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به نفع اسرائیل است که مصر نقش رهبری را در تلاش‌ها برای میانجی‌گری درباره معامله تبادل اسرا با حماس داشته باشد. اسرائیل مایل است مصر نقش بزرگتر را در موضوع میانجی‌گری داشته باشد. ما می‌دانیم که بدون مصر امکان رسیدن به توافق درباره معامله تبادل اسرا وجود ندارد.

مختار الغباشی، معاون رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و استراتژیک عرب گفت: اگر اسرائیل خسارت‌های بزرگ‌تری را در جنگ متحمل شود و جامعه بین‌المللی و منطقه‌ای بر آن فشار بیاورند و درک کند که بازنده است و نمی‌تواند مقاومت فلسطین را از بین ببرد و پایداری نوار غزه افسانه‌ای است، مجبور می‌شود تا به دنبال آتش‌بس جدید و معامله جدید تبادل اسرا باشد.

وی گفت: در نهایت ما درباره دولتی صحبت می‌کنیم که نمی‌تواند نزاعی طولانی و تلفات بزرگ را تحمل کند چرا که فشارها از داخل بر آن بسیار شدید خواهد شد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار