| کد مطلب: ۱۰۸۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیس پارلمان اوکراین خطاب به نمایندگان: حق استعفا ندارید!

رئیس پارلمانی حزب حاکم اوکراین و متحد رئیس‌جمهور این کشور گفت، بسیاری از نمایندگان اوکراینی قصد دارند استعفا کنند اما دیگران جلوی اقدام آن‌ها را می‌گیرند زیرا حزب حاکم معتقد است تمامی قانونگذاران باید تا آخر در سمت خود باقی بمانند.

رئیس پارلمان اوکراین خطاب به نمایندگان: حق استعفا ندارید!

«دیوید آراخامیا» رئیس پارلمانی حزب حاکم اوکراین و متحد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در واقع تعدادی از نمایندگان می‌خواهند پارلمان را ترک کنند اما ما به آنها اجازه نمی‌دهیم. به آنها بگویید که ما برای این اقدامشان رای نخواهیم داد.

او در ادامه تاکید کرد: باید تا آخر نشست و قانونی را که کشور به آن نیاز دارد، اتخاذ کرد.

طبق گزارش راشا تودی،‌ آراخامیا که از زمان تاسیس حزب حاکم، ریاست آن را برعهده داشته است، درباره چالش‌های مربوط به کار در پارلمان اوکراین صحبت کرد. پس از تایید سه استعفای اخیر در هفته گذشته، پارلمانی که دارای ۴۵۰ کرسی است، اکنون فقط ۴۰۰ نماینده دارد.

این روند کاهشی از سال ۲۰۲۲ آغاز شد؛ درست زمانی که حزب اپوزیسیون «برای زندگی» که پس از حزب حاکم بیشترین کرسی را در پارلمان اوکراین دارد، به دلیل «حمایت از روسیه» توسط دولت زلنسکی ممنوع اعلام شد. به دنبال این اتفاق، برخی از آن‌ها استعفا کردند و برخی دیگر شایستگی خود را برای ماندن در پارلمان از دست دادند.

البته موضوع کاهش نمایندگان پارلمان اوکراین فقط به این مسئله ختم نمی‌شود، بلکه سال گذشته میلادی در بحبوحه رسوایی ویرانگر فساد، چندین مقام ارشد اوکراینی از جمله معاون وزیر دفاع استعفای خود را اعلام کردند.

ولودیمیر زلنسکی در سال ۲۰۱۹ با وعده اصلاحات گسترده برای مبارزه با فساد و بهبود اقتصاد انتخاب شد. رئیس‌جمهور اوکراین در طول دوران ریاست‌جمهوری خود، بسیاری از وزرا و مقامات را برکنار کرده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار