| کد مطلب: ۱۰۷۶۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

عمیقا نگران اقدامات یکجانبه اتحادیه اروپا هستیم

«فو کونگ» سه‌شنبه اظهار کرد: سرعت و شدت تغییرات در اتحادیه اروپا بی‌سابقه است و بسیاری از سیاست‌های حمایتی آن از صنایع در تضاد با قوانین سازمان تجارت جهانی قرار دارد.

عمیقا نگران اقدامات یکجانبه اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛ سفیر چین در اتحادیه اروپا در یک سخنانی انتقادی، بروکسل را به اتخاذ اقدامات یکجانبه و دارای انگیزه‌های سیاسی متهم کرد.

سفیر چین افزود: ما عمیقا نگران اقدامات یکجانبه اتحادیه اروپا هستیم زیرا این اقدامات موجب اختلال در همه سرمایه‌گذاری‌ها و روابط تجاری دوجانبه می‌شود.

وی از «راهبرد ریسک‌زدایی» اتحادیه اروپا و تلاش این اتحادیه برای کاهش وابستگی به وارد برخی کالاها از چین از جمله مواد خام، باتری و پنل‌های خورشیدی انتقاد کرد.

فو کونگ اظهار کرد: روند ریسک‌زدایی انگیزه‌های سیاسی دارد و در تضاد با قوانین تجاری قرار دارد. برخی معتقدند که این راهبرد خود دارای ریسک است.

رئیس کمیسیون اروپا پیشتر روابط با چین را یکی ازمهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مناسبات اتحادیه اروپا دانست که نحوه مدیریت آن عامل تعیین کننده‌ای برای رونق اقتصادی و امنیت ملی این بلوک غربی است

اورسولا فون در لاین افزود که اتحادیه اروپا باید به تعامل با پکن ادامه دهد، اما در این زمینه به یک استراتژی برای «ریسک زدایی» و عدم وابستگی نیاز دارد.

وی آینده پیوندهای اروپا با چین را به اقدامات و مواضع پکن در مورد جنگ اوکراین گره زد و گفت: هدف واضح حزب کمونیست چین تغییر سیستماتیک نظم بین المللی با مرکزیت چین است.

 

فون در لاین ادعا کرد که چگونگی ادامه تعامل چین با جنگ اوکراین عامل تعیین کننده ای در روابط با اتحادیه اروپا است اما تصریح کرد که پکن همچنان یک شریک تجاری حیاتی بشمار می‌رود.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار