| کد مطلب: ۱۰۷۶۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

شکاف در ارتش اوکراین

یکی از مشاوران سابق زلنسکی در گفت‌وگو با یک روزنامه اسپانیایی گفت: «ولودیمیر زلنسکی» به بن‌بست رسیدن ضدحمله اوکراین را قبول نداشته و بر سر این مسئله با فرماندهان نظامی ارشد این کشور درگیر شده است.

شکاف در ارتش اوکراین

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ «اولکسی آرستوویچ» مشاور سابق رئیس‌جمهوری اوکراین به روزنامه اسپانیایی «ال موندو» گفت: رئیس‌جمهور و ارتش با یکدیگر درگیر شده‌اند؛ اما حق با «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح است. حالا در وضعیتی قرار داریم که فرمانده ارتش درباره جنگ یک نظر دارد و رئیس‌جمهور نظر کاملاً متفاوتی ارائه می‌دهد. وضعیت عادی نیست!

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین پیش‌تر در اظهاراتی بیان کرد که جنگ اوکراین و روسیه به بن‌بست رسیده است. این اظهارات موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌های غربی به دنبال داشت و حتی برخی از متحدان کی‌یف را به وحشت انداخت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به اظهارات زالوژنی گفت که گرچه قبول دارد اوکراین در این جنگ وضعیت دشواری دارد، اما با اظهارات فرمانده ارتش موافق نیس

زلنسکی خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا در مناقشه سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

رسانه‌ها و اندیشکده‌های غربی در خلال ضدحمله اوکراین گزارش داده‌اند که نتیجه این ضدحمله در حفظ یا قطع حمایت‌های غرب از کی‌یف برای مقابله با روسیه تأثیرگذار است؛ بنابراین زلنسکی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به مسئله بن‌بست در ضدحمله اوکراین پرداخته شود، زیرا بدون حمایت‌های غرب ادامه جنگ برای اوکراین ممکن نیست.

 

آرستوویچ پیشرفت کند ضدحمله اوکراین را ناشی از سیاست‌های ناکارآمد زلنسکی دانست و گفت: این دلیل اصلی شکست ضدحمله است. سلاح‌های ارسالی از غرب به‌درستی استفاده نمی‌شوند. توانایی‌ها کافی نیست.

این مشاور سابق زلنسکی با بیان اینکه تأخیر در ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، به روسیه فرصت تجدید قوا داد، گفت «شکست در ضدحمله ناشی از زنجیره‌ای از عوامل بود». او در ادامه از زلنسکی به دلیل توجه بیش از حد به «باخموت» و نادیده‌گرفتن «جبهه استراتژیک جنوبی» در جنگ انتقاد کرد.

این مقام سابق اوکراینی همچنین خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ شد و گفت که چهره‌های جدید می‌توانند این وضعیت را به نحو بهتری سامان دهند. این در حالی است که زلنسکی پیش‌تر با برگزاری انتخابات مخالفت و بیان کرده است که اوکراین هنوز در وضعیت حکومت‌نظامی قرار دارد.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار