| کد مطلب: ۱۰۷۴۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

تنش در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

رسانه‌های عبری، مخالفت رهبر حزب «عوتسما یهودیت» با اخراج هم‌حزبی خود از کابینه بنیامین نتانیاهو را علت عقب‌نشینی نخست‌وزیر اسرائیل از اخراج این وزیر اعلام کردند.

تنش در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛ کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل درباره دلیل عقب نشینی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موضع خود برای اخراج «عمیحای الیاهو» وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی این رژیم، نوشت: علت این موضوع، مخالفت ایتامار بن گویر رهبر حزب عوتسما یهودیت بود.

براساس این گزارش، بن گویر از هم حزبی خود دفاع کرد و به نتانیاهو گفت که برای اخراج وی از کابینه همکاری نخواهد کرد.

بن گویر خطاب به نتانیاهو گفت: الان کابینه باید روی از بین بردن حماس تمرکز کند و وقت تادیب وزیران نیست.

پیشتر، «بن گویر» برای توجیه اظهارات ضدبشری «الیاهو» درباره استفاده از بمب اتمی علیه ساکنان غزه گفته بود که منظور «الیاهو»، بمب اتمی نبوده بلکه از این واژه برای استعاره استفاده کرده است.

درپی درخواست وزیر به اصطلاح میراث رژیم صهیونیستی برای بمباران نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر این رژیم تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته های وزیرش شانه خالی کند.

نتانیاهو گفت که، گفته های «الیاهو» در مورد استفاده از بمب اتمی علیه غزه، مورد تایید وی و دیگر اعضای کابینه نیست.

دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور «الیاهو» در نشست های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.

واکنش محافل داخلی صهیونیستی به گفته های جنجال برانگیز این وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، ادامه دارد و آنها او را «وزیری کُودن» خطاب کرده و خواهان «بسته شدن دهان وی و کناره گیری‌اش از قدرت» شدند.

مقام سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» در واکنش به این اظهارات گفت: افرادی مانند «الیاهو» باید دهان خود را ببندند.

«دنی یاتوم» رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» هم گفت: الیاهو و همراهانش، جایگاه وزارت را در «اسرائیل» تا حد شرم‌آوری خراب کرده اند.

اظهارات «الیاهو» واکنش خانواده های اسیران صهیونیست را هم به همراه داشت و آنها در بیانیه ای اعلم کردند که «وزیر کابینه اسرائیل که خواستار کشتن همه اسیران (صهیونیست) و مفقود شدگان است، امروز باید بهای آن را بپردازد».

به گزارش ایرنا، جنگ غزه که وارد سی و یکمین روز خود شده هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و کوچکترین موضوعی به تشدید تنش بین آنها می انجامد. کارشناسان معتقدند تداوم این تنش ها می تواند به فروپاشی درونی این رژیم و جنگ داخلی بین صهیونیست ها بیانجامد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار