| کد مطلب: ۱۰۷۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پشت پرده سفر هیئت اسرائیلی به مصر

منابع آگاه مصری به اهداف پشت پرده سفر هیات امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره طی روزهای اخیر پرداختند.

پشت پرده سفر هیئت اسرائیلی به مصر

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ یک منبع مصری به «العربی الجدید» اعلام کرد، هیاتی امنیتی شامل مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به قاهره سفر کرد و اعضای این هیات با مسئولان سازمان اطلاعات عمومی و در رأس آنها عباس کامل، رئیس این سازمان دیدار کرد و در این دیدارها اوضاع نوارغزه و تحرکات بین‌المللی درخصوص این جنگ و میانجیگری مصر برای آزادی اسرای صهیونیستی نزد گروه‌های مقاومت مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گفته این منبع، برنامه‌های این هیات شامل رایزنی درخصوص ورود مقادیر محدودی از سوخت برای رفع نیازهای بیمارستان‌ها در وهله اول و همچنین عدم رسیدن آن به دست جنبش حماس و نیروهای مقاومت برای عدم استفاده از آنها در اقدامات نظامی است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، از مذاکرات هیات رژیم صهیونیستی که به ریاست غسان علیان، هماهنگ‌کننده اقدامات دولت اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، مشخص شد که این اقدام ممکن است تحت فشارهای مردمی غرب بوده باشد.

این منبع تاکید کرد، همچنین واضح به نظر می‌رسید که تمایل به کاهش تراکم ساکنان در مکان‌هایی که نیروهای صهیونیستی قصد دارند برای انجام عملیات نظامی زمینی در آنجا، به ویژه برخی بیمارستان‌ها در نوار غزه، اقدام کنند، وجود دارد.

طبق گزارش این منبع، رئیس این هیات خطاب به مسئولان مصری تاکید کرد که تعدادی از دوستان رژیم صهیونیستی پیشنهادهایی برای میزبانی شمار زیادی از مجروحان برای درمان در خارج را طی روزهای آینده مطرح کرده‌اند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، مذاکرات هیات رژیم صهیونیستی همچنین شامل برنامه‌هایی با مشارکت مصر درخصوص برپایی بیمارستان‌ها در سواحل مصر در نزدیکی سینا و گذرگاه رفح است و تل‌آویو با تعدادی از کشورهای اروپایی برای پذیرش زخمی‌شدگان نوار غزه در بیمارستان‌های صحرایی در ارتباط است.

این منبع درخصوص میانجیگری مربوط به اسرا تاکید کرد: «در حال حاضر این موضوع در سایه سوء ظن جنبش حماس نسبت به اهداف طرف اسرائیلی و با توجه به اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو در خصوص این پرونده، تقریباً متوقف شده است. این اقدامات در چارچوب طفره‌روی‌های سیاسی برای فریب دادن اسرائیلی‌ها است و عدم تمایل آن به آزادی‌شان از طریق سازوکار مذاکرات غیرمستقیم با این جنبش به امید آزادی آنها از طریق عملیات نظامی را نشان می‌دهد.»

این دومین سفر هیات امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر است و نخستین سفر طی هفته اول جنگ صورت گرفت.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار