| کد مطلب: ۱۰۵۷۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

یکی دیگر از حامیان بوریس جانسون از پارلمان استعفا کرد

پس از استعفای بوریس جانسون از مجلس انگلیس، یک نماینده دیگر هم که ظاهرا از متحدان این نخست‌وزیر پیشین محسوب می‌شود، کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

یکی دیگر از حامیان بوریس جانسون از پارلمان  استعفا کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، نایجل آدامز، عضو مستعفی مجلس انگلیس با اعلام خبر مشخص‌شدن جانشین خود در توییتر نوشت: حزب محافظه‌کار نماینده بسیار خوبی را برای حوزه انتخابیه «سلبی» انتخاب کرده است. امروز به مسوول حزب اعلام کردم که قصد کناره‌گیری دارم و این استعفا از همین لحظه اجرایی است. نمایندگی ناحیه‌ای که در آن بزرگ شدم در مجلس انگلیس، برایم مایه افتخار است و از مردم حوزه انتخابیه خود برای حمایت‌هایشان از ۲۰۱۰ تا امروز تشکر می‌کنم.

شبکه خبری اسکای جمعه اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس که در ژوئیه سال میلادی گذشته پس از بحران «پارتی‌گیت» از ریاست حزب و نخست‌وزیری استعفا داد، از عضویت در مجلس کشورش هم استعفا داده است. در همان روز نادین دوریس، وزیر کشور سابق انگلیس در امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش هم که یکی از حامیان سرسخت جانسون است، استعفای خود از مجلس را اعلام کرد.

ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، جانسون سال گذشته مجبور شد در پی مجموعه‌ای از وقایع جنجالی - از جمله برگزاری میهمانی در دوران قرنطینه کرونا که به پارتی‌گیت معروف شد - از مقام خود به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا استعفا دهد. او جایش را به لیز تراس، وزیر خارجه کابینه خود داد؛ اما تراس هم با ارتکاب خطاهایی در سیاست مالی، پس از تنها ۴۹ روز فعالیت در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ استعفا داد و رکورد کوتاه‌ترین زمان نخست‌وزیری تاریخ انگلیس را از آن خود کرد. پس از او، ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی انگلیس در فضایی بدون رقابت، این منصب را از آن خود کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار