| کد مطلب: ۱۰۹۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

برخورد قانونی با 30 هزار مشترک پرمصرف آب

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب گفت: طرح مدیریت توأمان یک ایده دور دست به نظر می‌رسید که پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم و با حمایت وزیر نیرو محقق شد. این طرح، یک برنامه با پشتوانه است چرا که اکنون بیش از ۳۰ هزار مشترک پرمصرف و بدمصرف شناسایی و مشمول برخورد‌های قانونی شده‌اند.

برخورد قانونی با 30 هزار مشترک پرمصرف آب

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:‌ برداشت آب و مصرف برق بیش از ۲۳۱ هزار حلقه چاه کشاورزی برقدار در طرح مدیریت توأمان آب و برق مورد پایش قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، تقی عبادی مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران در شصت و دومین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور، با تشریح آخرین وضعیت اجرای مدیریت توأمان آب و برق در استان‌ها اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته همواره رهبر معظم انقلاب در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تذکر داده‌اند.

عبادی گفت: طرح مدیریت توأمان یک ایده دور دست به نظر می‌رسید که پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم و با حمایت وزیر نیرو محقق شد. این طرح، یک برنامه با پشتوانه است چرا که اکنون بیش از ۳۰ هزار مشترک پرمصرف و بدمصرف شناسایی و مشمول برخوردهای قانونی شده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه مراحل اجرایی مدیریت توأمان آب و برق شامل تجهیز چاه‌ها به کنتورهای فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) و تطبیق با پروانه‌ها و پارامترهای بانک اطلاعات چاه‌ها (ساماب) را تشریح کرد.

براساس این گزارش، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیشترین درصد و شرکت آب منطقه‌ای استان فارس با بیشترین تعداد پایش چاه‌ها از طریق کنتورهای فهام بهترین استان‌ها و استان مازندران به دلیل ماهیت برداشت‌های آب، کمترین پایش را دارند.

عبادی در ادامه سخنان خود، اهم وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای در مدیریت توأمان آب و برق اعم از تشکیل کارگروه استانی، به‌کارگیری شیوه‌های اطلاع‌رسانی موثر به منظور آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف انرژی در سطوح مختلف جامعه و اصلاح و به‌روزرسانی پروانه‌ بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی و موارد دیگر را تشریح کرد.

وی همچنین با تشریح عملکرد سامانه تطابق مشترک آب و برق گفت: از ۲۳۱ چاه آب برقدار، مصرف ۲۱۱ هزار چاه مورد بررسی قرار گرفته است و حدود ۲۰ هزار مشترک هنوز مورد تطبیق مصرف آب و برق قرار نگرفته‌اند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار