| کد مطلب: ۱۰۸۶۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

اتباع افغان معلم می شوند!

در نشست خبری سخنگوی وزارت آموزش و پرورش او در خصوص تامین نیروی انسانی برای دانش آموزان اتباع سخن گفت.

اتباع افغان معلم می شوند!

علی فرهادی ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص رسیدگی به موضوع دانش آموزان اتباع به ویژه دانش آموزان افغانستانی گفت: افغانستان کشور همسایه ما است و الان درگیر بحران جنگ است برای همین ما باید در راستای کمک به آنها فعالیت کنیم.

فرهادی افزود: از آنجایی که دانش آموزان افغان به صورت غیر برنامه ریزی شده وارد کشور می شوند، تخمین اینکه چه تعداد از آنها را داریم دشوار است. لذا امیدواریم افغانستان کشوری امن، آرام و پیشرفته باشد که فضای آموزشی امن و کافی را برای دانش آموزانش تامین کند؛ اما تا آن زمان ما به استعداد این دانش آموزان توجه می کنیم و تا جایی که توان داریم سعی می کنیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تا کنون یک تنه در خدمت دانش آموزان افغانستانی بوده است تاکید کرد: اگر بتوانیم این دانش آموزان را در محل هایی که امکانات خاص دارد قرار دهیم خیلی بهتر است و این رسالت انسانی ماست. امیدواریم با کمک های سفارت کشور افغانستان و نهادهای بین المللی، بتوانیم زیرساخت های کافی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به تامین نیروی انسانی از جمله معلم برای آموزش این دانش آموزان گفت: جمهوری اسلامی علاقه مند است و اگر در بین اتباع افغانستانی در ایران کسی است که توان معلمی دارد و می تواند به صورت جهادی تدریس کند، استقبال می کنیم و فضا و مدرسه برای این کار تامین است و ما کمک آنها را ارج می نهیم.

منبع : رکنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار