| کد مطلب: ۱۰۸۲۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

بدنه واگن های مترو کار متخصصان خودمان است!

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: کشور ما در حوزه تولید وسایل نقلیه ریلی تجربه ۵۰ ساله دارد، ولی عمر ورود مترو به کشور چیزی حدود ۲۰ سال است؛ تمام مجموعه‌های مشغول در کشور از جمله مپنا تجربه تولید ناوگان ریلی را دارند، ولی تنها مجموعه‌ای که تجربه و سابقه ساخت واگن مترو را دارد واگن سازی تهران است.

بدنه واگن های مترو کار  متخصصان خودمان است!

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با تاکید بر توانمندی تولید کنندگان داخلی جهت ساخت واگن قطار مترو گفت: گروه ایرانی مپنا در تولید انبوه بدنه قطارهای مترو موفق عمل کرده است.

علیرضا شیخ طاهری در خصوص نقش این گروه در تولید واگن ملی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مپنا یک گروه تخصصی در کشور است که بیش از یک دهه در حوزه تولید وسایل نقلیه ریلی فعالیت دارد.

وی افزود: این شرکت ایرانی به واسطه کارخانه‌ای که در کرج جانمایی و فعال شده در تولید لوکوموتیو نقش و سهم بسیار خوبی در کشور دارد و در کارخانه واگن سازی پارس که از زیر مجموعه های آن به حساب می‌آید نیز امکان تولید واگن مسافری و باری وجود دارد.

شیخ طاهری اضافه کرد: این طبیعی است که مجموعه این شرکت تجربه تولید بوژی لوکوموتیوها و بوژی واگن‌های مسافری و باری را داشته باشد.

وی تاکید کرد: تمام مجموعه‌های مشغول در کشور از جمله مپنا تجربه تولید ناوگان ریلی را دارند ولی تنها مجموعه‌ای که تجربه و سابقه ساخت واگن مترو را دارد واگن سازی تهران است.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در پاسخ به این سوال که ادعای شرکت واگن سازی پارس مبنی بر تولید ۱۰۰ واگن مترو در سال مورد تائید است یا خیر، گفت: در گذشته ۲ مجموعه صرفا در حوزه تولید بدنه مترو به ما کمک کردند واگن سازی تهران حدود ۶ سال پیش ۲ قرارداد با شرکت‌های پلور سبز و واگن سازی پارس که تنها تجربه تولید بدنه مترو را داشتند منعقد کرد اینکه ظرفیت شرکت واگن سازی پارس چقدر است حتما در پروانه بهره برداری آن ذکر شده است.

وی یادآور شد: مجموعه‌های مذکور صرفا تجربه تولید بدنه واگن مترو از نوع فولادی را دارند البته در قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، بدنه واگن‌ها آلومینیومی در نظر گرفته شده و تولید این بدنه‌ها در توانایی هیچ شرکت داخلی در کشور نیست.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار