| کد مطلب: ۱۰۸۲۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

۱۰۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های تهران توقیفند!

معاون قضایی دادگستری استان تهران از وجود ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارگینگ‌های استان خبر داد و بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن‌ها تاکید کرد.

۱۰۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های تهران توقیفند!

جلسه تعیین وضعیت و ساماندهی پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های وسایل نقلیه رسوبی شهرستان ورامین با حضور معاون قضایی دادگستری، دادستان‌های بخش‌های مختلف، رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین، جانشین راهور و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی شرق استان تهران و برخی مدیران و مسئولان انتظامی و قضایی استان در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین برگزار شد.

مرتضی تورک معاون قضایی و رئیس کل حوزه ریاست دادگستری استان تهران در این جلسه اظهار کرد: این جلسه در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر سرکشی، نظارت و تعیین تکلیف برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا اموال توقیفی اعم از وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و یا انبار‌های گمرکات مربوط به اموال خصوصی مردم و اموال دولتی که به هر دلیلی توقیف و نگهداری می‌شوند باید مورد سرکشی و نظارت قرار بگیرند تا مقررات قانونی بر آن‌ها اعمال شود.

تورک ادامه داد: بنابراین با انجام هماهنگی‌های لازم اگر اموالی مربوط به مردم در این پارکینگ‌ها وجود دارد باید به آن‌ها مسترد شود و اگر اموالی در لیست مصادره و ضبط قرار گرفته است باید سریعاً اعمال قانون شوند.

وی تصریح کرد: ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری دستوری از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد و در آن ساماندهی وضعیت این توقفگاه‌ها و امور جاری در آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و در این‌باره جلساتی نیز برگزار شد.

معاون قضایی دادگستری استان تهران با اشاره با اینکه در استان تهران بیشترین آمار مربوط به وسایل توقیفی در بخش موتورسیکلت را داریم، عنوان کرد: طبق آماری که از فراجا دریافت کردیم حدود ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت عمدتاً در راستای اجرای قانون توسط پلیس راهور توقیف شده و در پارکینگ‌ها هستند که قرار شده این موتورسیکلت‌ها به سرعت تعیین تکلیف شوند و آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که صاحبین آن‌ها در دسترس هستند طی تماس تلفنی، ارسال پیامک و یا به هر شکل ممکن با طی تشریفاتی که پلیس در نظر گرفته و با رعایت الزامات قانونی وسیله نقلیه به آن‌ها مسترد و آن دسته از اموالی که به هر طریقی امکان شناسایی صاحبشان فراهم نیست نیز طی یک فرایند قانونی تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: به دلیل گستردگی استان در ۳ حوزه غرب، شرق و در مرکز کار ساماندهی این وسایل نقلیه دنبال می‌شود و طی ماه‌های اخیر با اقداماتی که انجام شده این ساماندهی به مراحل آخر خود نزدیک می‌شود.

تورک در رابطه با خودرو‌های توقیفی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: بخش عمده‌ای از وسایل نقلیه در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تعیین تکلیف شده و در همین راستا تاکنون یک نوبت مزایده انجام شده و یک نوبت دیگر هم طی یک ماه اخیر برگزار و به این ترتیب پارکینگ‌های موادمخدر به طور کامل تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با پارکینگ‌های مربوط به فراجا و نیروی انتظامی نیز کار به ۲ قسمت تقسیم شده است تصریح کرد: بخش اول مربوط به خودرو‌ها و پخش دوم مربوط به موتور سیکلت‌هاست و تمامی موتور سیکلت‌های موجود در این پارکینگ‌ها پالایش و همه آن‌ها توسط کارشناسان نیروی انتظامی بازدید و بررسی شدند.

وی یادآور شد: به مالکین این وسایل نقلیه جهت تعیین تکلیف خودرو‌های مذکور اطلاع داده شده است که اگر وسیله نقلیه‌ای دارند که به علت تخلفات راهنمایی و رانندگی در پارکینگ است حتماً به پلیس راهنمایی و رانندگی، سایر مراجع ذی‌صلاح و یا ارگانی که توقیف خودرو توسط آن‌ها انجام شده مراجعه و با همراه داشتن اسناد و مدارک مربوط به خودرو و با طی تشریفات قانونی که در نظر گرفته شده است وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.

معاون قضایی دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این جلسه به منظور هماهنگی نهایی با دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوط در این امر برگزار شد که با صدور و قرار‌های قانونی ظرف یک ماه آینده تمامی وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های استان استان تعیین تکلیف شوند.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار