| کد مطلب: ۱۰۸۲۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

فردا در ۱۵ استان کشور برف می بارد!

سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی ورود سامانه بارشی جدید به کشور، برای ۱۵ استان در روز شنبه هشدار رگبار باران،‌ بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی را صادر کرد.

فردا در ۱۵ استان کشور برف می بارد!

براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲) در برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و هراسان شمالی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، اما در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. 

فردا (شنبه ۱۸ آذر) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب،‌ گیلان،‌ غرب مازندران،‌ قزوین،‌ البرز و شمال تهران بارش باران،‌ رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف رخ می‌دهد.

از اواخر وقت یکشنبه و همچنین در روز دوشنبه مجددا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و به‌تدریج در خراسان شمالی شاهد بارش باران و برف خواهیم بود. 

از بعد از ظهر فردا (شنبه ۱۸ آذر) به دلیل افزایش سرعت باد در کشور عراق، وقوع پدیده گرد و خاک در نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان شهر تهران امروز کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و با بیشینه دما ۱۵ درجه پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف‌.

زمان و منطقه اثر:

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

 

 

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار