| کد مطلب: ۱۰۸۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

شیراز و مسقط، خواهر شدند/ همکاری بعدی در زمینه زیست بوم

شهردار شیراز گفت: شیراز به عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیئت‌مدیره شهرهای تاریخی و عضو هیئت‌مدیره انجمن کلانشهرهای جهان است که آماده میزبانی شهردار و مدیران شهری مسقط برای گفتگو در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین و عقد پیمان خواهرخواندگی است.

 شیراز و مسقط، خواهر شدند/ همکاری بعدی در زمینه زیست بوم

محمدحسن اسدی در دیدار با قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان ضمن خوشامدگویی به هیئت خارجی، اظهار کرد: حضور این هیئت خارجی کشور عمان چشم‌انداز روشنی برای تحقق و پیشبرد برنامه‌های تدوین شده و توافقات صورت گرفته بین دو کشور دوست و برادر در پی دارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: پیشینه روابط حسنه بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، قرابت فرهنگی و اشتراکات فراوان بین مردم دو کشور و پویایی روابط دو کشور در یکی دو سال اخیر بستر مناسبی برای رشد پرشتاب همکاری‌ها فراهم کرده و ارتباطات شهر با شهر و دیپلماسی فعال شهری با محوریت مردم می‌تواند تسهیلگر و موتور محرک همکاری‌های دولتی باشد.

وی شیراز را به عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیات مدیره شهرهای تاریخی، و عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان دانست که آماده میزبانی شهردار و مدیران شهری مسقط برای گفتگو در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین و عقد پیمان خواهرخواندگی است.

اسدی در ادامه عنوان کرد: سندی که شامگاه گذشته بین ۲ کشور در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین همکاری در زمینه فناوری به امضا رسید نیز می‌تواند مبنای همکاری‌های شهرداری شیراز با دولت، نهادهای عمومی و بخش خصوصی عمان قرار گیرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه شیراز به عنوان شهری با بیشترین تنوع در حوزه‌های مختلف گردشگری در کشور و منطقه، مقصد بسیار جذاب و پربازدهی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت های گردشگری و تفریحی به شمار می‌رود، گفت: این آمادگی وجود دارد که پنجره ویژه‌ای برای سرمایه گذاران عمانی ایجاد کنیم.

اسدی تأکید کرد: شهرداری شیراز به عنوان متولی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی از برگزاری رویدادهای مرتبط فرهنگی و تجاری مرتبط با این حوزه حمایت می‌کند.

وی شیراز را ظرفیت بزرگی در حوزه خدمات مهندسی عنوان کرد و افزود: اخیرا پروژه کراس اوور یکی از ایستگاه‌های مترو شیراز به انتخاب انجمن جهانی تونل و سازه‌های زیر زمینی به عنوان یکی از پروژه‌های برتر انتخاب شد.

صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری با مدیریت شهری مسقط در زمینه زیست بوم نوآوری و فناوری از دیگر پیشنهادات شهردار شیراز برای همکاری دوجانبه بود.

امکان توسعه روابط شهرداری شیراز با شهرهای عمان وجود دارد

وزیر تجارت، صنعت و گردشگری عمان نیز در این دیدار گفت: امکان توسعه روابط شهرداری شیراز با مسقط و شهرهای دیگر عمان وجود دارد.

 قیس بن محمد الیوسف  گفت: بار اول است که به شیراز می‌آیم اما ظرفیت‌های بسیاری در این شهر در طی این سفر مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه فارس در حوزه کشاورزی، گردشگری، پزشکی و صنعتی ظرفیت‌های بی‌نظیر دارد، افزود: بیش از ۶۰ منطقه صنعتی در این استان وجود دارد که تعدادی از این مراکز در شیراز فعالیت دارد.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه.گذاری کشور عمان ادامه داد: پیشنهاداتی که شهردار شیراز در این سفر ارائه کرده به شهردار مسقط ارجاع خواهد شد تا بررسی و راهکار توسعه روابط فراهم شود.

قیس بن محمد الیوس اضافه کرد: این پیشنهادها و امکان توسعه روابط شیراز با سایر شهرهای عمان نیز وجود دارد و شهرهایی مانند صور و صحار شاید شباهت بیشتری با شیراز از نظر فرهنگی دارند.

وی در ادامه به سفر اخیر سلطان هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدارها نشان از عمق روابط دو کشور دارد و ما مسولان اجرایی و نمایندگان دولت و حتی بازرگانان و تجار بخش خصوصی وظیفه داریم راهکارهای ممکن در رابطه با افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت روابط تجاری پیدا و عملیاتی کنیم.

قیس بن محمد الیوسف در پایان از میهمان.نوازی ایرانی‌ها خصوصا اهالی فارس و شیراز از شهروندان عمانی تقدیر کرد و افزود: عمانی‌ها در سفر به شیراز و ایران همواره احساس رضایت و خرسندی دارند که این جای تقدیر دارد.

 

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار