| کد مطلب: ۱۰۷۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

برخورد قضایی با متخلفین قانون هوای پاک

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی در خصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعا نسبت به تعقیب قضایی اقدام می کنیم.

برخورد قضایی با متخلفین قانون هوای پاک

ابوالفضل نیکوکار درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در خصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک گفت: ما تذکر لازم را به سازمان های مربوطه دادیم و در حال حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان های مربوطه  ارائه شده است. در حال گزارش گیری و جمع بندی هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که سازمان ها مرتکب تخلفاتی شدند، قطعا نسبت به بررسی های قضایی و تعقیب قضایی اقدام می کنیم.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام شد اوایل امسال رای محکومیت ۵ نفر از مدیران وقت دستگاه‌های مختلف  به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک  صادر شد و رای آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. کلیه سازمان‌ها هم از آن  مطلع اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

نیکوکار ادامه داد: سازمان ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک  تکالیفی دارند و باید آنرا اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کارهایی انجام دادند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودروهای هیبریدی کرد و  جایگاه هایشان در سطح شهر مشخص است. این امر اثر برخی از عملکردهاست که باید وسیع شود تا ما اثر بیشتر آن را از هواشناسی بگیریم و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار