| کد مطلب: ۱۰۷۵۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سهمیه داروی دزفول هم در حال اتمام است!

خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کمبود دارو در این منطقه، گفت: همچنان در تامین برخی از داروهای بیماران پیوندی مشکل وجود دارد و سهمیه کامل این بیماران داده نمی‌شود، بنابراین به ناچار مجبورند برخی اقلام دارویی را کمتر مصرف کنند.

سهمیه داروی دزفول هم در حال اتمام است!

به گزارش آرمان ملی، علیرضا خسروپناه با اشاره به وضعیت کمبود دارو در دزفول اظهار کرد: با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی دزفول بار بخش عمده‌ای از مراجعه‌کنندگان شهرهای اطراف را بر دوش می‌کشد، سهمیه داروی این دانشگاه کافی نیست. این‌که گفته می‌شود در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تامین داروهای بیماران، مشکل و کمبود نداریم، شاید درست باشد اما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با کمبود دارو مواجه هستیم.

او افزود: از سوی دیگر در دزفول بیماران سرگردان هستند و برای گرفتن نسخه‌ی خود باید به چند داروخانه مراجعه کنند و هر قلم دارو را از یک داروخانه دریافت می‌کنند که باید این مشکل نیز حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همچنین در تامین داروهای بیماران خاص مشکل داریم و گاهی نصف سهمیه برخی از بیماران تامین می‌شود. همچنان در تامین برخی از داروهای بیماران پیوندی مشکل وجود دارد و سهمیه کامل این بیماران داده نمی‌شود. بنابراین به ناچار مجبورند برخی اقلام دارویی را کمتر مصرف کنند که این مساله موجب می‌شود پیوند این بیماران دچار مشکل شود.

خسروپناه بیان کرد: دزفول هنوز در پیک بیماری‌های تنفسی پاییزی است و میزان مراجعه‌کنندگان و بستری‌ها در مراکز درمانی با عارضه مشکلات تنفسی هنوز بالا است و باید مشکل کمبود داروهای این بیماران نیز رفع شود. هرچند شرایط توزیع داروهای بیماران دارای مشکلات تنفسی به‌ویژه اسپری‌ها بهتر شده است اما با توجه به این‌که هر داروخانه تنها برخی از سهمیه‌ها را دارد، همچنان بیماران برای تامین داروی خود باید به چند داروخانه بروند و سرگردانند.

او با بیان این‌که از میزان سهمیه دارو در دزفول رضایت نداریم، گفت: با توجه به این‌که بیماران از شهرهای اطراف و گاهی از استان‌های اطراف خوزستان به مراکز درمانی دزفول مراجعه می‌کنند، سهمیه دارو کفاف مراجعه‌کنندگان را نمی‌دهد و باید داروی بیشتری اختصاص یابد تا جوابگوی نیاز مردم باشیم.

 

 

 

منبع : رکنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار