| کد مطلب: ۱۰۷۴۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

تامین اجتماعی مشکل بیمارستان های قزوین را حل کند!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین تاکید کرد: ما از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواهش می‌کنیم هیأت ویژه‌ای به قزوین بفرستد تا این مشکل برای همیشه رفع شود نه اینکه ما مکرر دچار این مشکل شویم.

تامین اجتماعی مشکل بیمارستان های قزوین را حل کند!

به گزارش خبرنگار آرمان ملی عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) بر لزوم حفاظت از منافع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بحث درمان تاکید کرد و گفت: انتقاداتی در نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمان  ملکی وخصوصی استان وجود دارد که باید از سوی مسئولان برطرف شود.

او با بیان اینکه ذینفعان تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان هستند و ما باید از منافع آن‌ها صیانت کنیم، افزود: دغدغه‌هایی در خصوص ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان قزوین وجود دارد و انتظارمان این است که مسئولان مربوطه توجه کنند تا رضایت بیمه‌شدگان تامین شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های تامین اجتماعی محدود هستند و بیماران مجبورند برای درمان به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند، افزود: فقدان پایداری مالی، روند رو به رشد بدهی سازمان، عدم نظارت و بی‌توجهی به مطالبات بیمه‌شدگان و حتی پزشکانی که به ارایه خدمات درمانی در بیمارستانهای ملکی می‌پردازند، نمونه‌ای از این چالش‌ها هستند.

وی ادامه داد: بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان در فشار مضاعفی قرار دارند؛ آن‌ها سه بار حق بیمه پرداخت کرده‌اند؛ یعنی هزینه‌ی بیمه پایه، هزینه‌ی بیمه تکمیلی و ماده ۸۹ از آن‌ها کسر شده است اما با این وجود بازهم مجبورند هزینه‌های سنگینی برای درمان در بیمارستانهای خصوصی پرداخت کنند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین تاکید کرد: ما از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواهش می‌کنیم هیأت ویژه‌ای به قزوین بفرستد تا این مشکل برای همیشه رفع شود نه اینکه ما مکرر دچار این مشکل شویم. 

کریمی با بیان اینکه گرفتنِ هزینه‌ی درمان از سازمان تامین اجتماعی ماه‌ها طول می‌کشد، تاکید کرد: از مدیرکل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم ضمن نظارت خود به بخش درمان بیمه‌شدگان، به مدیران کل تامین اجتماعی و مدیران درمان هر استان اختیار تام دهند تا مشکلات بخش درمان هرچه سریعتر بدون دخالت مسئولان مربوطه در تهران مرتفع شود.

به گفته وی؛ تا زمانی که تمام تصمیمات با مسئولان تامین اجتماعی در تهران باشد، هزینه‌های بخش درمان هر استان به صورت قطره چکانی و با رد شدن از انواع فیلترینگ‌ها خواهد بود و نتیجه‌ای جز نارضایت بیمارستانهای بخش خصوصی ندارد و در این میان فقط دود این مشکلات به چشم کارگران و بازنشستگان خواهد رفت.

وی تاکید کرد: ما از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم مشکل بیمارستان‌های خصوصی بویژه بیمارستان مهرگان قزوین را حل کند تا کارگران و بازنشستگان بیش از این دچار مشکل نشوند. در حال حاضر حقوق‌ها به قدری پایین است که کارگران نمی‌توانند هزینه‌ی نیازهای اولیه و ساده‌ی خود را پرداخت کنند. در این وضعیت اگر دچار بیماری شوند، وضعیتشان از آنچه الان است وخیم‌تر می‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار