| کد مطلب: ۱۰۶۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

اعلام نتایج آزمون آموزگاری در نیمه اول شهریور | امسال چند نفر جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند؟

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش، برای آزمون آموزگاری امسال که ۲۸ هزار نفر جذب خواهند شد، ۵۹ هزار نفر حائز حداقل شرایط شدند و نتیجه در اوایل شهریور مشخص می شود.

اعلام نتایج آزمون آموزگاری در نیمه اول شهریور | امسال چند نفر جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سجاد صدیقی با بیان اینکه امسال ما این شرط را به کسب ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول تغییر دادیم تا پوشش بیشتری را شامل شود، گفت:  از این رو برای آزمون آموزگاری امسال که ۲۸ هزار نفر جذب خواهند شد، ۵۹ هزار نفر حائز حداقل ها برای ورود به ارزیابی تکمیلی شدند.

به نوشته ایسنا، مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، درباره سیاست به کارگیری معلمان بازنشسته برای تدریس طی سال جاری نیز افزود: سال گذشته مجوز به کارگیری و همکاری بازنشستگان را گرفتیم اما امسال این دقت را کرده‌ایم که این فرد بازنشسته که قرار است با ما همکاری کند حداقل شایستگی در رتبه بندی را نیز داشته باشد، رتبه سه به بالا باشد تا حداقل صلاحیت‌ها را برای دعوت به کار داشته باشد چراکه ما دنبال انتخاب معلم قیمتی هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، درباره اعلام نتایج قطعی و نهایی آزمون آموزگاری نیز اظهار کرد که برآورد می‌شود در نیمه اول شهریور سازمان سنجش بتواند نتایج را اعلام کند.

صدیقی با یادآوری اینکه آزمون آموزگاری پیش‌تر محدود به پنج الی شش رشته بود اما اکنون بیش از ۳۰ رشته در این آزمون می‌توانند شرکت داده شوند، توضیح داد: قبلا ابزارهایی که استفاده می‌کردیم نهایتا مصاحبه بود و فرد فقط مصاحبه می‌شد. اکنون اما ابزار ما فقط مصاحبه نیست و چهار ابزار مصاحبه، ارائه شفاهی، ایفای نقش و مطالعه موردی و بحث گروهی داریم. همچنین برای شایستگی‌ها شاخص‌هایی تعیین شد و جدول ابزار شایستگی ایجاد کردیم.

گفتنی است هم اکنون داوطلبان در فضای مجازی انتقادات زیادی به سخت گیری و تعداد زیاد مصاحبه های آزمون معلمی به آموزش و پرورش دارند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار