| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

آخرین هشدارها درباره خطر غرق‌شدگی در دریای خزر | جوانان هلال احمر دست به کار شدند

به دنبال غرق شدگی های هرساله در دریای خزر این بار جوانان جمعیت هلال احمر مازندران در قالب پویش «غرق نشویم» نیز وارد میدان کارزار در این زمینه شدند.

آخرین هشدارها درباره خطر غرق‌شدگی در دریای خزر | جوانان هلال احمر دست به کار شدند

به گزارش آرمان ملی آنلاین- بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی و دولتی در اجرای طرح سالم‌سازی دریا مشارکت دارند و پیشتر هیج برنامه راهبردی و ریل گذاری سرمایه گذاری در سواحل استان مازندران وجود نداشته است که فقدان این چنین راهبردی چالش های زیادی را دامن زده است.

مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۱۰ سال از آغاز اجرای طرح دریا در مازندران می‌گذرد همواره طی این سالها این طرح به دلیل ناسامانی و بلاتکلیفی به خاطر نداشتن متولی خاص و یا واگذار نشدن به بخش خصوصی واقعی اندر خم مشکلات قرارداشت تا این که دولت سیزدهم برای حل چالش این بخش مهم ورود کرده است.

سواحل دریای خزر یکی از حادثه خیزترین آب های کشور محسوب می شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا و ورود رودخانه ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد و حتی از ظرفیت های کم نظیر این بخش در ابعاد مختلف استفاده نشده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار