| کد مطلب: ۱۰۵۶۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

اعتراض به بازداشت هشت لیدر اعتصابات کارگری پارس جنوبی/ چرا اعتراض صنفی کارگران را امنیتی کرده‌اند؟

رامین اناری از اظهارات معاون استاندار بوشهر مبنی بر بازداشت کارگران معترض انتقاد کرد.

اعتراض به بازداشت هشت لیدر اعتصابات کارگری پارس جنوبی/ چرا اعتراض صنفی کارگران را امنیتی کرده‌اند؟

آرمان‌ملی آنلاین ایلنا نوشت، رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و پروژه‌ای)  از اظهارات معاون استاندار بوشهر انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به مطالبات برحق کارگران پروژه‌ای شد.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر دیروز (بیست و چهار اردیبهشت) در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه کمیسیون کارگری در استان بوشهر به‌صورت مستمر تشکیل می‌شود، اظهار داشت: هشت لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی بازداشت شده‌اند؛ این لیدرها در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتراضات کارگری آن را مدیریت می‌کردند.

اناری می‌گوید: ما پیگیری‌هایی را برای اطلاع از بازداشت این کارگران صورت داده‌ایم؛ سوال ما این است که چرا مساله اعتراض صنفی کارگران را امنیتی کرده‌اند و چه مدارکی در دست دارند که این معترضان به جز خواسته‌های صنفی، مطالبات دیگری داشته‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه اگر طرح ساماندهی در دو سال و چند ماه اخیر مصوب شده بود این همه مشکل و گرفتاری درست نمی‌شد؛ می‌گوید: مجلس بالاخره طرح را به تصویب رسید اما ظاهراً باز برخی از مدیران دولت و معاونان رئیس جمهور در نشست‌های مشترک با حذف پیمانکاران مخالفت می‌کنند و این در حالیست که شخص رئیس جمهور در روز جهانی کارگر به صراحت گفت بساط پیمانکاری‌ها باید برچیده شود.

به گفته اناری، کارگران معترض نفت و گاز به خصوص پیمانکاری‌ها و پروژه‌ای‌ها، مطالبات قانونی روشنی دارند؛ این مطالبات همه براساس قانون و در چارچوب قانون است و نباید با کارگران برخورد شود. ضمن اینکه نباید در مقابل حذف پیمانکاران سنگ‌اندازی کنند و مانع تصویب نهایی طرح ساماندهی شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار