| کد مطلب: ۱۱۸۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان مدیریت صنعتی باید در تدوین استراتژی کشور دخیل شود

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی:

سازمان مدیریت صنعتی باید در تدوین استراتژی کشور دخیل شود

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور با تاکید بر اینکه این سازمان باید در تدوین استراتژی کشور دخیل شود، از نقش تاثیرگذار آن در برنامه ریزی ها و توسعه مدیریت صنایع کشور خبر داد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، قاسم خرمی روز یکشنبه در نشست بیست و سومین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی افزود: رسالت اصلی این سازمان فعال سازی مشاوران است، در حالی که ماموریت های دیگری از جمله تربیت یک‌هزار مدیر تا پایان دولت چهاردهم در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش مشاوره در صنایع را تقویت می کنیم و هسته اصلی این سازمان خدمات مشاوره ای است، گفت: مشاوران می توانند برای کسب و کارها استراتژی تعریف کنند و توسعه مدیریت منجر به توسعه ساختار بنگاه ها می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور عنوان کرد: سیستم آموزشی این سازمان دقیق است، ضمن اینکه آموزش نیز از نتایج مشاوره است. در گذشته بخش مشاوره ای تا حدودی کمرنگ شده بود که اکنون دوره های آموزش مشاور صنعتی و کلینیک های تخصصی را به طور جدی در برنامه های این سازمان لحاظ کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی در همه فرایندها می توانند از خدمات مشاوره های تخصصی و علمی استفاده کنند، از این رو کسب و کارهایی که بدون دانش مدیریت شکل می گیرد، دیرتر نسبت به خدمات مشاوره آگاه می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به ایده اولیه برگزاری بیست و سومین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی اظهار داشت: این جایزه ملی برگرفته از تجربه های خارجی و داخلی بومی است که بر اساس شرایط کسب و کارهای ایران در نظر گرفته شده است.

خرمی افزود: یک‌هزار و ۶۱۵ نفر در این بیست و سه دوره جایزه شرکت کردند و در همین راستا پنج هزار و ۳۰۰ ارزیاب تربیت شدند که بازرسی های فنی و تخصصی از صنایع و شرکت ها انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور ادامه داد: این رویداد دارای محاسن ملی و بین المللی است که توانسته است نیروهای متخصص و شرکت های صنعتی برتر را معرفی کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این جایزه ملی، شناسایی نقاط ضعف، قوت، توسعه و بهبود کسب و کارهاست، گفت: در فرایند ارزیابی، گزارش دقیق و کارشناسی از وضعیت صنایع و شرکت ها صورت می گیرد.

خرمی عنوان کرد: امسال ۷۷ شرکت ثبت نام کردند که تا یک ماه آینده فراخوان ادامه دارد و انتظار می رود امسال نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی در تعداد شرکت ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموع ارزیابی ها از صنایع و بنگاه های اقتصادی به سیاست گذاران منتقل می شود، گفت: انتقال مسائل شرکت ها سبب می شود تا سیاست گذاری های صنعتی دقیق تر و تخصصی تر صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور ابراز کرد: رویکرد امسال تمرکز بر شرکت‌ها، کسب و کارها و بنگاه های کوچک و متوسط است که پیش از این تنها بنگاه های بزرگ اقتصادی در این جایزه شرکت می کردند.

شرکت ها خود را در جایزه ملی محک می زنند

محمد محسن وند، معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در ادامه این نشست اظهار داشت: ما به دنبال جایزه دادن به شرکت ها نیستیم بلکه زمینه را فراهم می کنیم تا شرکت ها خود را در اصول بنگاه داری جایزه ملی تعالی سازمانی محک بزنند.

وی افزود: ماموریت ما فرایند راهبردی و رعایت اصول بنگاه داری در مسیر کسب و کار است تا به موفقیت دست یابند؛ از این رو پیام این سازمان «رسیدن به موفقیت مهم است ولی حفظ آن مهم تر است.

معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به سابقه برگزاری جایزه ملی تعالی سازمانی، گفت: این سازمان در سال ۱۳۸۲ با الگوبرداری از شرکت های پیشرو در جهان و بر اساس ساختار و مبانی داخل کشور این فرایند جایزه را در دستور کار قرار داد.

وی بیان داشت: این فرایند مورد اعتماد بنگاه های اقتصادی است، تیم های بازرسی وارد بنگاه ها می شوند و فرایندها را مورد بررسی قرار می دهند که این فرایند اثر بخش و آموزشی است.

محسن وند ابراز کرد: ترویج و اشاعه مبانی تعالی سازمانی در الگوسازی و اداره درست شرکت ها از مهم‌ترین اهداف این جایزه است که این سازمان به دنبال ترویج، مبانی و مفاهیم در مدیریت صنعتی بنگاه هاست و برنامه ریزی شرکت ها برای قرار گرفتن بر روی ریل اقتصادی است.

معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه دستاوردهای این جایزه ملی، مشتری مداری و ارزش آفرینی برای شرکت هاست، گفت: تلاش در جهت ترویج و استقرار تعالی سازمانی در همه بخش‌ها در سراسر کشور و ارائه خدمات مشاوره، اجرای برنامه‌ها و آموزش‌ها مرتبط با تعالی سازمانی نیز از دیگر اهداف این جایزه است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان پرچمدار انتقال مفاهیم و مبانی مدیریت سازمان هاست و موفقیت خود را در رشد شرکت ها می بیند. ضمن اینکه تعالی یک سفر است و ایستگاه و هدف نیست، بلکه باید روند تعالی در سازمان ها استمرار یابد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار