| کد مطلب: ۱۱۱۴۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

دلار سقوط کرد

دلار با ریزش پلکانی در دو هفته اخیر، از کانال ۷۰ هزار تومان پایین آمده و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است.

 دلار سقوط کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ قیمت دلار که در هفته‌های اخیر تا کانال ۷۰ هزار بالا رفته بود، حالا ۱۱ هزار تومان کاهش پیدا کرده و در ریزشی پلکانی، در کانال ۵۹ هزار تومان قرار گرفته است.

در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در حال حاضر معتقدند که دلار در فاز اصلاح قیمت قرار گرفته است و عنوان می‌کنند این اتفاق، نتیجه ارزپاشی سیاست‌گذار است.

برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی در همین خصوص می‌گوید اگر قیمت اسکناس آمریکایی پایین‌تر بیاید، یک فاز اصلاحی تا ماه‌های خرداد و تیر به سمت پله هشتم کریدور پنجم آغاز می‌شود که کف جدید آن در این محدوده‌ها قرار خواهد داشت.

همچنین محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران با توجه به فروکش کردن التهاب بازار ارز و کاهش قیمت دلار می‌گوید: با توجه به شرایط کنونی و آرامش نسبی منطقه، قیمت دلار همچنان پتانسیل ریزش بیشتری دارد و در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود. البته این مساله ارتباط مستقیمی به آرامش و ثبات منطقه دارد و قطعا اگر اتفاقات و تنش‌های جدید داخلی و بین المللی رخ ندهد، روند پایین آمدن قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند به انتظارات تورمی و هیجانات کاذب بازار ارز اشاره می‌کند و متذکر می‌شود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که مردم و فعالان اقتصادی در هر لحظه بدون هیچ دلیل خاصی پیگیر قیمت دلار هستند، در حالی که این موضوع در خیلی از مواقع یک موج روانی و هیجانی متاثر از فضاسازی دلالان و سوداگران بازار است. در واقع نباید اجازه دهیم که این مساله به مبنای اصلی بازار تبدیل شود و هیجانات کاذب، باز هم بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار