| کد مطلب: ۱۰۹۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

رونمایی از اولین تاکسی برقی تهران/ تصاویر

مراسم رونمایی از اولین تاکسی های برقی تهران با حضور وزیر صمت و شهردار تهران برگزار شد.

رونمایی از اولین تاکسی برقی تهران/ تصاویر

 به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران، اولین تاکسی های برقی ایران از چین آمد. مراسم رونمایی تاکسی های برقی در شرایطی برگزار شد که کمتر کسی فکر می کرد محصولی از برند جک مدل اولین تاکسی برقی تهران را به سینه بزند. جک E-J7 عنوان اولین خودرویی است که به صورت برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه شده است.

4961789

 آن طور که مشخص است این خودروها چنانچه برنامه ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی تداوم پیدا کند در خطوط کرمان موتور به عنوان شریک برند چینی جک  در ایران، مونتاژ خواهد شد. 

4961788

این خودروساز کرمانی تا کنون 400 دستگاه خودروی برقی را تحویل داده تا در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود. البته این تاکسی های برقی به عنوان تاکسی های خصوصی اپلیکیشن شهرزاد به متقاضیان خدمات رسانی می کنند.

وزیر صمت به همراه شهردار تهران طی مراسمی تاکسی های برقی تهران را به رانندگان اعطا کردند.

عباس علی آبادی در این مراسم تاکید کرد دانش تولید خودروی برقی از سالیان گذشته در کشور وجود داشته است.

وزیر صمت دولت سیزدهم تاکید کرد طی سال آینده از هشت خودروی برقی تولید داخل بهره برداری می کنیم.

برنامه ریزی برای تولید و عرضه خودروهای برقی داخلی توسط شرکت های خودروساز در حالی در صحبت های وزیر صمت مطرح شده که بررسی وضعیت مالی دو خودروساز بزرگ نشان می دهد آنها با چالش های مختلف برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود روبرو هستند. بنابراین در این شرایط الزام به تولید خودروهای برقی از سوی آنها بیشتر به رویا شبیه است تا واقعیت.

فراموش نکنیم اضافه شدن خودروهای برقی به سبد محصولاتی خودروسازان کشور براساس سخنان منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، برای سال 1404 برنامه ریزی شده بود. حال مشخص نیست تغییر در برنامه ریزی اتفاق افتاده است یا اینکه با توجه به رو به اتمام بودن سال 1402 منظور وزیر صمت هم سال 1404 بوده است؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار