| کد مطلب: ۱۰۷۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

دولت بانکها را نقره داغ می کند

وزیر اقتصاد درباره احتمال بازنگری در اخذ جریمه ۲۶هزارمیلیاردی از بانکهای متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن گفت: قانون است و باید اجرا کنیم.

دولت بانکها را نقره داغ می کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ احساس خاندوزی  در پاسخ به این سؤال که "باوجود تأکید شما و آقای بذرپاش مبنی بر اخذ جریمه از بانک‌های متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن، بانک‌ها در مکاتبات با دولت اصرار دارند که جریمه ناحق است و خواستار بازنگری هستند؛ آیا احتمال تجدیدنظر در جریمه اعلامی هست؟" اظهار داشت: خیر؛ قانون است و شما هم باید از ما بخواهید که قانون را اجرا کنیم.

بذرپاش: بهانه باران و برف بانک‌ها برای نپرداختن جریمه مالیاتی منسوخ شده است

واکنش بانک مرکزی به جریمه بانکها/ کاستن از مشکلات مسکن دغدغه شبکه بانکی است

شکایت بانک‌ها به دولت؛ جریمه 26هزار میلیاردی غیرقانونی است

* ماجرای جریمه 26هزارمیلیاردی بانک‌ها چیست؟

 بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل 20 درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است در صورت عدم رعایت این ماده قانونی، در قالب بودجه سنواتی، مالیاتی برابر 20 درصد تعهد انجام‌نشده را از بانکها و مؤسسات اعتباری مستنکف، اخذ و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند و بر اساس این قانون این مبلغ به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌شود،

بر همین اساس نیز طبق اظهارات اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، جریمه 26 هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن لحاظ گردیده است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار