| کد مطلب: ۱۰۶۷۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبر خوب برای بورس‌بازان

آرمان ملی: بازار سهام روز گذشته صعود خوبی را به ثبت رساند و اکثر شاخص‌ها سبزپوش شدند که به عقیده کارشناسان این رشد نشات گرفته از افزایش قیمت‌های جهانی، خصوصا قیمت نفت بوده که رفته رفته فضای بازار را مثبت کرده است.

خبر خوب برای بورس‌بازان

شاخص کل بورس در پایان معاملات دیروز با رشد ۰. ۴۳ درصدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار واحدی رسید و نمادهای شپنا، شبندر بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص و فارس بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات روز گذشته با رشد ۰. ۷۲ درصدی همراه شد و ارزش معاملات خرد بازار سهام در پایان معاملات به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار، ۲۸۰۰میلیارد متعلق به بازار بورس، ۱۴۰۰میلیارد متعلق به فرابورس و ۷۳۰ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است و سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۲۸. ۶میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها به ۱۹. ۳میلیون تومان رسید.

روز چهارشنبه، در حالی که دو شاخص اصلی از بازار بورس تهران رشد تراز داشتند؛ شاخص‌های سهامی فرابورس ایران تماماً قرمزپوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 7 صدم درصد بود و ریزش کمتر شاخص کل را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم 10 صدم درصدی افت تراز کمتر شاخص هم‌وزن را به تصویر کشید. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول با 18 صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیش‌ترین بازدهی نیز به شاخص کل هم‌وزن با 3 صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت حمل و نقل با 17. 7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فلزات اساسی با 17. 6 میلیارد تومان و صنعت بیمه و صندوق‌های بازنشستگی با 6. 8 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با 58. 3 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیش‌ترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 29. 8 میلیارد تومان و صنعت محصولات غذایی با 18. 9 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

در پایان معاملات دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 9 هزار واحدی به 2 میلیون و 135 هزار واحد رسید همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با با رشدی 5 هزار واحدی در ارتفاع 723 هزار واحد باقی ماند.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «شبندر» و «فارس» بیش‌ترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «شگویا»، «شاوان» و «فرابورس» بیش‌ترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شپنا» و «سصفها» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «بمولد» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار دیروز مورخ 25 شهریور ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 120 میلیارد تومان از بازار سهام تزریق کردند که در بازار روز گذشته 284 نماد در محدوده مثبت و 145 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 212 نماد در محدوده مثبت و 98 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار