| کد مطلب: ۱۰۵۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

همه از بخش خصوصی طلبکارند!/ دولت رقیب بخش خصوصی شده/ ارز دولتی به تولیدکنندگان تعلق می‎گیرد که دولت حامی آنها است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارز دولتی به تولیدکنندگان و صنایعی تعلق می‎گیرد که دولت حامی آنها است. این تصمیمات غلط نظام بانک مرکزی است که ما تذکر هم دادیم. این شرایط یعنی هیچ تحولی در حوزه اقتصاد ایجاد نشده است.

 همه از بخش خصوصی طلبکارند!/ دولت رقیب بخش خصوصی شده/  ارز دولتی به تولیدکنندگان  تعلق می‎گیرد که دولت حامی آنها است

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین، پرستو بهرامی راد؛ رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبه مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی بخش خصوصی از توزیع ارز دولتی گفت: خیلی از قوانینی را در حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفتیم، مخصوصاً در خصوص تهیه ارز دولتی. ولی متاسفانه آن چیزی که در کشور اجرا شد به این شکل رقم خورد که دولت رقیب بخش خصوصی شده است.

وی در ادامه توضیح داد: الان هم ارز تولیدکننده خصوصی را محدود کردند و هم شرایط تهیه این ارز را سخت‌تر کرده‌اند. ارز دولتی به تولیدکنندگان و صنایعی تعلق می‎گیرد که دولت حامی آنها است. این تصمیمات غلط نظام بانک مرکزی است که ما تذکر هم دادیم. چون این شرایط یعنی هیچ تحولی در حوزه اقتصاد ایجاد نمی‌شود.

اقتصاد آنلاین نوشت، زارع اشاره کرد: در دنیا آن چیزی که باعث پیشرفت شده از بخش خصوصی بوده است. امیدواریم بانک مرکزی بخش خصوصی را دریابد. متاسفانه همه از بخش خصوصی طلبکار هستند و بخش خصوصی را مقصر شرایط مطرح می‎کنند. در صورتی که سیاست فعلی در خصوص تامین ارز  کاملاً غلط است. کاملاً رانتی ارز دولتی اختصاص داده می‎شود و این مشکل بزرگی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: برای ۶ ماهه اول سال برنامه ششم توسعه را تمدید کردیم. براساس آن و سیاست‌های کلی برنامه هفتم، بودجه به حالت دو وجهی نوشته شده است. به نظرم این اتفاق هم‌افزایی ایجاد نمی‌کند. برنامه هفتم هم با این روند کلی که پیش می‌رود، احتمالاً خیلی دیر به مجلس می‎رسد. بررسی برنامه هفتم بازه زمانی بیشتری از بودجه نیاز خواهد داشت. شاید برنامه به سه ماهه چهارم پایانی سال برسد. امیدواریم دولت هر چه زودتر برنامه هفتم را ارائه کند و در مجلس بررسی کنیم. حداقل در شش ماهه دوم سال موارد کلی برنامه که بر بودجه تاثیر دارد، اجرایی شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار