| کد مطلب: ۱۱۱۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

علت عدم شرکت خاتمی در مراسم تشییع رئیسی چه بود؟

جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی و سخنگوی جبهه اصلاحات می‌گوید این جبهه هنوز تصمیمی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر نگرفته، اما این انتخابات در دستورکار جبهه اصلاحات است و به زودی درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

علت عدم شرکت خاتمی در مراسم تشییع رئیسی چه بود؟

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات درباره برنامه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری با رویداد۲۴ گفتگو کرده است. مشروح این مصاحبه را در زیر بخوانید؛

آیا آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری در دستورکارجبهه اصلاحات قرار گرفته است؟ آیا جبهه در روزهای اخیر برای این منظور جلسه‌ای برگزار کرده؟

انتخابات در حال حاضر در دستور کار جبهه اصلاحات است و قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود. با این حال هنوز هیچ جمع‌بندی نداشته ایم و تصمیمی درباره انتخابات اتخاذ نشده است. 

شرایط انتخابات، بستگی به رفتار حکومت دارد. این روز‌ها کشور دچار بحران شده و امیدواریم که هرچه زودتر مسیر درستی برای انتخابات طراحی شود. 

به نظر شما در بر همان پاشنه سه انتخابات قبلی خواهد چرخید یا گشایشی برای اصلاح طلبان در پیش است؟

اگر بخواهیم از انتخابات‌های گذشته، به ویژه انتخابات قبلی درس عبرت بگیریم، باید نگاهی به وضعیت نابه سامان کشور و افزایش ناکارآمدی‌ها و فاصله مردم و حکومت بیندازیم و سپس تصمیم‌گیری را به مردم واگذار کنیم.

چرا آقای خاتمی در مراسم تشییع رئیس جمهور شرکت نکرد؟ آیا اجازه حضور به او داده نشد؟

حکومت باید زمینه را برای حضور آقای خاتمی فراهم می کرد. به تعبیر دیگر، اگر آقای خاتمی بخواهد در یک سری از مناسبت‌ها حضور پیدا کند، باید زمینه این حضور توسط حکومت ایجاد شود. همان طور که شاهدید، موضعی که  نسبت به آقای خاتمی اتخاذ شده، همدلانه‌ نیست.

منبع : رویداد 24

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار