| کد مطلب: ۱۱۱۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

وضعیت اورژانسی خط حمله پرسپولیس در بازی با ملوان

پرسپولیس برای جدال با ملوان بندرانزلی در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، شرایط ویژه‌ای را در خط حمله خود دارند.

وضعیت اورژانسی خط حمله پرسپولیس در بازی با ملوان

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سرخ‌پوشان پایتخت که در 6 مسابقه از 7 دیدار اخیر خود در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی شده‌اند و یک تساوی هم در کارنامه شاگردان اوسمار ویرا دیده می‌شود، بعد از برد ارزشمند در سیرجان برابر گل‌گهر و کاهش فاصله‌شان با استقلالِ صدرنشین به یک امتیاز، حالا خود را برای جدال حساس و سرنوشت‌ساز برابر ملوان بندرانزلی آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که ملوان در فصل جاری عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و سرخ‌ها که در بازی رفت، 2 امتیاز ارزشمند را در انزلی از دست دادند، حالا به دنبال جبران‌مافات هستند.

فوتبال 360 نوشت، پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا برترین تیم نیم‌فصل دوم است و در فاز تهاجمی هم سرخ‌پوشان پایتخت بعد از مس رفسنجان که بهترین خط حمله را با 11 گل زده در اختیار دارد، توانسته‌اند هم‌تراز با تراکتور تبریز، پیکان تهران و هوادار تهران، 10 گل به‌ثمر برسانند. جالب آنکه در مسیر ثبت این مسیر، مدافعان پرسپولیس بیشتر نقش را داشته‌اند؛ به‌طوری‌که محمدحسین کنعانی‌زادگان 3 بار برای سرخ‌پوشان گل زده و یک گل هم در کارنامه گیورگی گولسیانی به چشم می‌خورد. مهدی ترابی و اوستون اورونوف هر کدام 2 بار در نقش گلزن درخشیده‌اند و از 10 گل به‌ثمر رسیده برای پرسپولیسی‌ها، تنها 2 گل سهم عیسی آل‌کثیر در نقش مهاجم تخصصی سرخ‌پوشان پایتخت بوده است.

خاموشی نگران‌کننده عیسی

سرخ‌ها در شرایطی برای جدال با ملوان بندرانزلی آماده می‌شوند که یکی از دغدغه‌های اوسمار ویرا چگونگی چینش خط حمله تیمش است. عیسی آل‌کثیر که در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه به پرسپولیس پیوست و خیلی زود توانست با توجه به جدایی شهاب زاهدی، به مهاجم اول سرخ‌ها در فصل جاری تبدیل شود، بعد از گلزنی برابر تراکتور تبریز و درخشش برابر نفت‌وگاز گچساران در جام حذفی، آل‌کثیر آخرین گل خود با پیراهن پرسپولیس را در هفته نوزدهم برابر فولاد خوزستان به‌ثمر رساند و بعد از باز کردن دروازه فولادی‌ها، مهاجم جنوبی پرسپولیس آمار ناامیدکننده‌ای را از خود به جای گذاشته است.

آل‌کثیر بعد از گلزنی در دقیقه 54 جدال با فولاد خوزستان، 292 دقیقه در ترکیب سرخ‌پوشان در جدال با تیم‌های فولاد، استقلال تهران، پیکان تهران و گل‌گهر سیرجان فرصت بازی به‌دست آورد اما با وجود اعتماد ویژه اوسمار ویرا به مهاجم باتجربه تیمش، آل‌کثیر نتوانسته به شمار گل‌هایش اضافه کند و همین مسئله باعث شده تا در آستانه دیدار حساس برابر ملوان بندرانزلی، سرمربی برزیلی سرخ‌پوشان پایتخت نگران وضعیت خط حمله تیمش باشد. نکته مهم درباره عملکرد آل‌کثیر، نمایش دور از انتظار او در جدال با گل‌گهر بود؛ به‌طوری‌که مهاجم جنوبی سرخ‌پوشان پایتخت در تهدید دروازه رقیب ناموفق عمل کرد و همین مسئله باعث شد تا نگران‌های ویرا تشدید شود و شاید دیدار با ملوان، آخرین فرصت برای آل‌کثیر باشد تا بتواند جایگاه خود در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان را حفظ کند.

48 ساعته سرنوشت‌ساز در انتظار عالیشاه

امید عالیشاه که در نقش مهاجم سایه در ترکیب پرسپولیس به میدان می‌رود، بعد از مصاحبه جنجالی که در سیرجان انجام داد، با حکم کمیته انضباطی موقتاً از حضور در فهرست پرسپولیس محروم شده و کاپیتان باتجربه سرخ‌پوشان چشم‌انتظار صدور حکم نهایی از سوی کمیته انضباطی است؛ آن‌هم در حالی‌که پرسپولیسی‌ها به صدور دستور موقت علیه کاپیتان باتجربه تیم‌شان اعتراض کرده‌اند. عالیشاه در شرایطی برای جدال با ملوان بندرانزلی وضعیت نامعلومی دارد و احتمال عدم حضورش در ترکیب پرسپولیس مطرح است که در غیاب او، اوسمار ویرا دستِ چندان بازی برای انتخاب زوج آل‌کثیر در خط حمله تیمش ندارد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس در صورتی‌که محرومیت عالیشاه برای حضور در جدال با ملوان بندرانزلی وتو نشود، به نظر می‌رسد که راه چاره‌ای جز انتخاب زوج عیسی آل‌کثیر از میان ابوالفضل بابایی و یا وحید امیری ندارد؛ هر چند که بحث حضور احتمالی ترابی در خط حمله و اضافه‌شدن سعید صادقی به خط هافبک هم مطرح است اما با توجه به هماهنگی به‌وجود آمده میان مهدی ترابی و اوستون اورونوف در خط هافبک، بعید به نظر می‌رسد که سرمربی پرسپولیس به ترکیب برنده تیمش در خط هافبک دست بزند و همین مسئله باعث شده تا اوسمار ویرا درگیر چالشی مهم در خط حمله تیمش شود و محرومیت عالیشاه و تداوم تیره‌روزی‌های آل‌کثیر می‌تواند وضعیت ویژه‌ای را برای این سرمربی جوان و تیمش در جدال با ملوان بندرانزلی رقم بزند و احتمال تکرار سناریو بازی رفت و ناکامی در مسیر باز کردن دروازه حریف شمالی دور از ذهن نیست!

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار