| کد مطلب: ۱۱۰۹۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

تجربه یک‌ساله با ون وانا

ون وانا یکی از ون‌های چینی است که مونتاژ آن را ایران‌خودرو انجام می‌دهد. برای اینکه خرید خوبی انجام دهید و بعد از مدتی با پشیمانی مواجه نشوید، باید اطلاعات کاملی درباره این ون کسب کنید. در این مطلب تجربه یک‌ساله استفاده از ون وانا را با شما در میان گذاشتم، امیدوارم مفید واقع شده باشد و تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

تجربه یک‌ساله با ون وانا
ون وانا یک ون چینی است که توسط شرکت ایران‌خودرو وارد بازار ایران شد. این ون که در کشور چین با نام فوتون MPX-S Class شناخته می‌شود، ظاهر زیبایی دارد و مشخصات آن توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ون را جلب کرده است. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد تجربه زیادی در رانندگی با ون وانا ندارند، با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا ون وانا ارزش خریدن دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که استفاده از ون وانا شما را با مزایا و معایب خاصی مواجه می‌کند، بنابراین خرید این خودرو و استفاده از آن کاملاً سلیقه‌ای است.

تقریباً یک سال پیش به دلیل علاقه زیاد به ماشین ون و مسافرت‌های جاده‌ای با این مدل ماشین‌های زیبا و جادار، تصمیم گرفتم که ون وانا را خریداری و از قابلیت‌های آن برای کارهای شخصی و مسافرت‌های نسبتاً طولانی خود استفاده کنم. در ادامه این مطلب، تجربیات خودم را در رابطه‌ با ون وانا با شما در میان می‌گذارم و به شما خواهم گفت که در طول این یک سال چه مزیت‌ها و معایبی در این خودرو مشاهده کردم.

چرا ون وانا را خریداری کردم؟

ون‌ها از آن دسته خودروهایی هستند که کاربردهای مختلفی دارند. ازآنجایی‌که علاقه زیادی به سفرهای طولانی داشتم و در برخی از مواقع تعداد همسفرهای من زیاد می‌شدند، تصمیم گرفتم که یک ون زیبا و صفرکیلومتر خریداری کنم. اولین چیزی که توجه من را نسبت‌به ون وانا جلب کرد، ظاهر زیبا و شباهت بسیار زیاد آن به ون تویوتا هایس بود. هنگامی که درب بغل کشویی ون وانا را باز کردم و طراحی فضای داخلی را با ظرفیت 14 نفر دیدم، احساس کردم این همان خودرویی است که تمام مشکلات من را حل می‌کند.

تقریباً تمامی بخش‌های ماشین به‌ غیر از داشبورد، فرمان و صندلی‌ها از تویوتا هایس کپی شده است و این امر یک اتفاق خوشایند بود، البته از آنجایی‌ که این خودرو در اصل در کشور چین ساخته شده است و فقط مونتاژ آن را شرکت ایران‌خودرو انجام می‌دهد، نباید انتظار کیفیتی در حد تویوتا هایس داشته باشید. طراحی داخلی و خارجی و شباهت آن با تویوتا هایس تنها یکی از دلایلی بود که تصمیم خود را برای خرید ون وانا گرفتم، از دیگر دلایل خرید این خودرو می‌توانم موارد زیر را به شما معرفی کنم:

از مشخصات فنی ماشین راضی بودم

مشخصات فنی ماشین کاملاً سلیقه‌ای است و خریداران خودرو براساس نیاز خود آن‌ها را تایید می‌کنند. از آنجایی‌ که زیاد روی مشخصات فنی حساسیت نداشتم، پیشرانه 4 سیلندر بنزینی، حداکثر سرعت 145 کیلومتر، قدرت 136 اسب بخار، جعبه دنده 5 سرعته دستی، داشتن امکانات امنیتی خوب، ترمزهای هیدرولیک، آینه برقی، برف‌پا‌ک‌کن عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قفل مرکزی، صندلی قابل تنظیم راننده، رادیو پخش CD+USB، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، آینه عقب، آفتابگیر و سایر امکانات دیگر من را برای خرید ون وانا ترغیب کرد.

سنسورهای مختلف و طول مناسب برای تبدیل به کمپر

یکی دیگر از دلایلی که من را برای خرید ون وانا ترغیب کرد، استفاده سنسورهای مختلفی مانند سنسور فشار باد تایر، سنسور فاصله با ماشین جلویی، سنسور دنده‌عقب و سنسور خط‌کشی در طراحی خودرو بود. همچنین طول تقریباً 5 متری ون و عرض 2 متری آن، شرایط را برای تبدیل آن به یک کمپر مسافرتی مهیا کرده است. البته تصورات من اشتباه بود و بعد از مدتی از تبدیل ون به کمپر پشیمان شدم. در ادامه ارائه تجربیات یک‌ساله خود از ون وانا به شما خواهم گفت که چرا از این تصمیم پشیمان شدم.

مهم‌ترین تجربیات یک‌ساله با ون وانا

بعد از بررسی‌های زیاد و مشاهده مدل‌های صفرکیلومتر ون در بازار ایران، تصمیم خود را برای خرید آن گرفتم و حدود یک سال کامل از آن استفاده کردم. در طول این یک سال چند سفر مختلف را با ون وانا ثبت کردم و به جاهای مختلفی با این خودرو رفتم. با اینکه در اوایل از عملکرد این خودرو بسیار راضی بودم، اما با گذشت زمان متوجه موارد خاصی شدم که احتمالاً برای بسیاری از افراد مهم هستند و روی تصمیم آن‌ها برای خرید تاثیر می‌گذارد، این موارد عبارت‌اند از:

سقف کوتاه ون

یکی از دلایل خرید ون وانا این بود که تصمیم داشتم در آینده آن را تبدیل به کمپر کنم، اما بعد از مدتی فهمیدم که سقف آن برای تبدیل‌کردن به کمپر مقداری کوتاه است؛ بنابراین از انجام این کار پشیمان شدم. البته طول و عرض ون امکان این کار را فراهم کرده بود، اما شخصاً علاقه زیادی به کمپر کوتاه نداشتم.

مصرف سوخت نسبتاً بالا

ون وانا در 100 کیلومتر به‌صورت میانگین 11 لیتر بنزین نیاز دارد، اما این عدد در شرایط مختلف بالاتر می‌رود و حتی تا 15 لیتر هم می‌رسد. همچنین استفاده از ون در مسیرهای شیب‌دار مصرف سوخت آن را بالاتر می‌برد. هنگام خرید این خودرو از مصرف سوخت آن اطلاع داشتم، اما این مورد برای بسیاری از خریداران یک مشکل به شمار می‌آید.

کاربردنداشتن سنسور خط‌کشی

هنگام تبلیغات خودرو احتمالاً سنسور خط‌کشی و سایر سنسورها توجه شما را جلب می‌کنند، اما هنگام رانندگی در جاده متوجه شدم که خط‌کشی‌نشدن بیشتر جاده‌ها و خیابان‌های کشور عملاً سنسور خط‌کشی را بلااستفاده کرده بود.

پایین آمدن کیفیت قطعات خودرو

به‌طورکلی ماشین‌های چینی و ایرانی مشکل قطعات دارند و بعد از مدتی با خرابی آن‌ها مواجه می‌شوید. ون وانا هم بعد از یک سال کم‌کم خرابی لوازم یدکی آن شروع می‌شود؛ بنابراین باید نگهداری آن را کاملاً جدی بگیرید. هنگامی که یکی از قطعات آن خراب شد، باید سریعاً برای تعویض آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که لوازم یدکی ون وانا حتماً باید اورجینال باشند و توسط افراد متخصص تعویض شوند؛ بنابراین خرید قطعات یدکی ون وانا را از طریق بهترین فروشگاه انجام دهید.

قیمت بالا به نسبت کیفیت

در واقع کیفیت ون وانا پایین نیست و برای چندین سال می‌توانید از آن استفاده کنید، اما هنگامی که کیفیت خودرو را با قیمت آن مقایسه می‌کنید، احتمالاً بعد از یک سال یک حس پشیمانی در وجود شما پدید بیاید. البته اگر مانند من می‌خواهید ون صفرکیلومتر بخرید، همچنان ون وانا می‌تواند گزینه خوبی باشد.

تصادف با ون وانا

از دیگر تجربیات یک‌ساله من با ون وانا، تصادفی بود که داشتم. متاسفانه در یکی از مسافرت‌هایی که داشتم تصادف کردم. درب خودرو کاملاً آسیب دید و من مجبور شدم که یک درب تازه خریداری و جایگزین کنم. برای خرید در به جاهای مختلفی مراجعه کردم، اما در نهایت از اتوموبی، بزرگ‌ترین بازار لوازم یدکی خودرو ایران با مناسب‌ترین قیمت خریداری کردم.

سخن نهایی

ون وانا یکی از ون‌های چینی است که مونتاژ آن را ایران‌خودرو انجام می‌دهد. برای اینکه خرید خوبی انجام دهید و بعد از مدتی با پشیمانی مواجه نشوید، باید اطلاعات کاملی درباره این ون کسب کنید. در این مطلب تجربه یک‌ساله استفاده از ون وانا را با شما در میان گذاشتم، امیدوارم مفید واقع شده باشد و تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار