| کد مطلب: ۱۱۰۴۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۲ چطور گذشت؟

شب دلهره، ترافیک و تلفات

آرمان ملی: شبی که گذشت، تهران، اوقاتی دلهره‌آور و با شرایطی جنگی را پشت سر گذاشت و با وجود همه تمهیداتی که نیروهای انتظامی، امنیتی و امدادرسانی دیده بودند و هشدارهای جدی که دادند، آمار مصدومان و قربانیانی که بر اساس انفجار مواد محترقه از دنیا رفتند نسبت به سال گذشته هم بیشتر شد و تازه این آمار تا حوالی ساعت؟؟؟؟؟۷ شب بود؛ آماری که قطعا هم اکنون که در حال مرور آن هستید خیلی هم بیشتر شده‌اند.

شب دلهره، ترافیک و تلفات

در شهر چه خبر بود؟

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار «آرمان ملی» از شب گذشته در پایتخت با تمهید مسئولان به برای پیشگیری  از مواجهه شهروندان با صحنه‌های خطرناک چهارشنبه سوری و عدم آسیب به آن‌ها، ادارات دولتی و حتی خصوصی ساعاتی زودتر تعطیل شده و کارمندان خود را به خانه فرستادند، مغاره‌دارها هم در هر نوع فعالیتی که داشتند خیلی زود کرکره‌ها را پایین کشیده و در واقع به سمت خانه‌های خود رفتند با امید اینکه به شیشه‌ها و در و پیکر واحد صنفی شان آسیبی وارد نشود.

خبرنگار ما سری هم به ترافیک شهری زده؛ آنچه همان تعطیلی ادارات و به هم ریختگی ساعت کاری باعث شدت گرفتنش شد.

ازدحام مسافر تقریبا همه خیابان‌های شهر را قفل کرده بود و صفی طولانی از مسافران مقابل بی‌آرتی‌های شهر (اتوبوس‌های تندرو) تشکیل شده بود. برای نمونه در میدان ونک، خیل عظیمی از شهروندان در میدان تجمع کرده، منتظر اتومبیل بودند و به هر دری می‌زدند که زودتر خود را به خانه برسانند.

آمار تلفات هنوز شروع نشده بالا رفت!

همانطور که گفته شد آمار تلفات چهارشنبه سوری در آخرین روزهای سالی که در آن به سر می‌بریم متفاوت و بالاتر بوده. بر اساس اعلام بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور که به افزایش شمار آسیب دیدگان دیشب اشاره کرده بود، تا ساعت ۱۷:۳۰ روز گذشته ۲۲ اسفندماه، ۶۲۳ نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد ۱۲ نفر فوت کردند! این در حالی است که بر اساس گزارش تسنیم، ساعت 15 روز گذشته، آمار  مصدومی‌ها 542 نفر و  فوتی‌ها ۱۲ نفر بودند.

بنا به آخرین آماری که یکتاپرست ارائه کرد، تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته، تعداد 43 نفر دچار قطع عضو، 200 نفر دچار آسیب چشمی و 284 نفر دچار سوختگی شده‌اند.

به امید آرامش و شادی

و همه این‌ها در حالی است که بارها و بارها از سوی رسانه‌ها بر لزوم پاسداشت آیین‌های زیبا و شاد ایرانی از جمله در همین جریده تاکید شده. آیین چهارشنبه سوری که می‌بایست با رسم دیرین پریدن از آتش بدی‌ها و تیرگی‌های وجود ما را بزداید و در خود بسوزاند و ما را پاک و نیک سرشت از آتش بیرون آورد حالا به صحنه‌هایی از تیر و ترقه و بمب بدل شده که بی شباهت به جنگ نیستند.

باشد که حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۲ درس عبرتی باشد برای آخرین چهارشنبه سال بعد به امید افزایش آگاهی و رونق شادی در ایرانی که مردمانش آیین‌های ملی و میهنی و رسوم نیک خود را پاس می‌دارند.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار