| کد مطلب: ۱۱۰۴۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

طلای مایع در اسپانیا به سرقت می رود

درحالیکه خشکسالی و گرمای شدید هوا که سال گذشته و امسال اسپانیا را دربر گرفته، تولید روغن زیتون کاهش یافته و در عوض سرقت آن نیز افزایش یافته است.

طلای مایع در اسپانیا به سرقت می رود

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  طبق آمار جدید، روغن زیتون در حال حاضر بیشترین محصول دزدیده شده در سوپرمارکت ها در مناطق مختلف اسپانیا است. نکته عجیب اما این است که افزایش دزدی روغن زیتون به خاطر تبلیغات باندهای تبهکاری است که این روغن را طلای مایع معرفی کرده و با خرید آن از سارقان، آن را دوباره می‌‎فروشند. اسکای نیوز نوشت:  نوشیدنی‌های مختلف و همچنین ژامبون به خصوص از مارک لیبریکو در رده‌های دوم و سوم محبوب‌ترین اجناس برای دزدی قرار دارند.

سرقت روغن زیتون درحالی در اسپانیا جذاب شده که یک لیتر روغن فوق بکر با کیفیت بالا که چهار سال پیش کمتر از ۵ یورو (۴ پوند) قیمت داشت، اکنون به ۱۴ یورو (۱۲ پوند) می رسد. اسپانیا بزرگترین تولید کننده روغن زیتون است و خانواده ها معمولا آن را به صورت عمده برای پخت و پز خریداری می کنند.

کار به جایی رسیده که سوپرمارکت‌ها بطری‌های بزرگ پنج لیتری روغن زیتون را به‌هم زنجیر کرده و در قفسه‌ها قفل می‌کنند تا از سرقت جلوگیری کنند و در برخی فروشگاه‌ها، بطری‌های یک لیتری با برچسب‌های امنیتی نصب می‌شوند که باید توسط کارکنان برداشته شده و به دست مشتری می‌رسند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار