| کد مطلب: ۱۱۰۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

چقدر احتمال جنگ جهانی سوم وجود دارد؟

«مانوئل والس» نخست‌وزیر سابق فرانسه در مصاحبه با کانال خبری اروپا-۱ ادعا کرد: سرنوشت مردم فرانسوی و دیگر کشورها در سرتاسر اروپا بسیار به خصومت‌های بین روسیه و اوکراین مربوط است و این بدان معناست که ما باید بسیار قاطعانه از جمله به لحاظ نظامی از اوکراین حمایت کنیم.

چقدر احتمال جنگ جهانی سوم وجود دارد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه ادعاهایش ضمن تاکید بر آنکه اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین نباید منتفی باشد، افزود: ما نمی‌توانیم فرضیه پیروزی ولادیمیر پوتین را بپذیریم که نشان‌دهنده پایان دموکراسی اوکراین و شکست استراتژیک، نظامی، سیاسی و اخلاقی اروپا است. شکست روسیه ضروری است و ما باید عمیقا و سریعا عمل کنیم.

اوکراین همچنان که با کمبود نیرو و مهمات دست‌وپنجه نرم می‌کند، وارد سومین سال جنگ شده است و علاوه بر بن‌بستی که در کمک‌های آمریکا به این کشور اروپایی درگیر جنگ پیش آمده، سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه با اختلافات گسترده‌ای بر سر کمک‌های نظامی به اوکراین مواجه شده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: «ما هر کار ممکنی از جمله اعزام نیروهای غربی به اوکراین را انجام خواهید داد تا مطئمن شویم که روسیه در این جنگ پیروز نمی‌شود.»

اما این اظهارات با عقاید و سیاست‌های «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان که پیش از عزیمت به نشست سران اروپایی در پاریس صراحتا اعلام کرد که با ارسال موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین مخالف است، در تضاد بود.

تنش میان روابط شولتس و ماکرون بر سر کمک‌های نظامی به اوکراین وارد یک «نزاع علنی» می‌شود. درحالی‌که مقامات آلمانی سعی می‌کنند در جنگ روسیه-اوکراین در مقابل مسکو محتاطانه عمل کنند اما ماکرون می‌خواهد موضع سختی را درخصوص حمایت از کی‌یف به خرج دهد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار