| کد مطلب: ۱۱۰۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

تکذیب اعزام سرباز ناتو به اروپا

نخست وزیر چک گفته که هیچ کشور اروپایی به دنبال اعزام سرباز و نیرو به اوکراین نیست.

تکذیب اعزام سرباز ناتو به اروپا

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از نشستی درباره اوکراین به میزبانی پاریس که روز دوشنبه برگزار شد گفت رهبران غربی درباره احتمال اعزام سربازان به اوکراین صحبت کرده‌اند اما در این باره هیچ اجماع نظری به دست نیامد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این میان «پتر فیالا» نخست وزیر جمهوری چک با اشاره به گفته‌های ماکرون گفت: هیچ کشوری در اروپا به دنبال اعزام سرباز به اوکراین نیست. ماکرون این ایده را در حاشیه نشست پاریس مطرح کرد و این مساله، یک موضوع کوچک و جزئی بود.وی ادامه داد: شاید بتوان یکسری نیروه مثلا از فرانسه به اوکراین فرستاد که البته نه برای مبارزه باشند بلکه بتوانند به این کشور کمکی کنند. اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در نشست پاریس توافق کرده بودند که موضوع اعزام نیرو به اوکراین مورد بحث و بررسی قرار نگیرد.

نخست وزیر جمهوری چک خاطرنشان کرد: این موضوع برای بحث نیست چون این ایده برای اکثریت قریب به اتفاق کشورها غیرقابل قبول است.روز پنجشنبه هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال گفت که عواقب مداخله احتمالی ناتو در اوکراین برای نیروهای مستقر این ائتلاف غم انگیز خواهد بود.

پوتین همچنین اظهارات غرب مبنی بر حمله روسیه به اروپا را «بیهوده» خواند.کشورهای غربی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های نظامی و مالی به کی یف ارائه کرده‌اند. کرملین همواره نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یادداشت دیپلماتیکی به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به هدف قانونی برای حملات روسیه تبدیل خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار