| کد مطلب: ۱۱۰۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

اطلاع از دلیل ردصلاحیت روحانی حق مردم است

بنا بر اظهارات عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، منعی برای نامزد شدن و نماینده شدن زنان در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد و مرد بودن جزو شرایط نمایندگان این مجلس نیست.

اطلاع از دلیل ردصلاحیت روحانی حق مردم است

به گزارش ارمان‌ملی به نقل از آفتاب نیوز،محمود محمدی عراقی در کرسی آزاداندیشی دانشگاه تهران درباره «وظایف مجلس خبرگان رهبری»، درباره شرایط نماینده شدن در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در شرایط مخصوص نماینده شدن در مجلس خبرگان رهبری مساله روحانی بودن و مرد بودن وجود ندارد. از این رو طبق ضوابط هم زنان و هم غیر روحانیون می‌توانند در مجلس خبرگان رهبری نماینده باشند.

*زنان با تقوا و آشنا به مسائل زمان داریم که می‌توانند در مجلس خبرگان حاضر شوند

وی ادامه داد: درباره وجود نماینده غیر روحانی در مجلس خبرگان این اتفاق افتاده است و در حال حاضر یکی از اساتید دانشگاه که رشته او حقوق است عضو خبرگان رهبری است؛ اما درباره عضویت زنان تا الان رخ نداده است. البته زنان داوطلب شده اند، اما از فرآیند آزمون موفق خارج نشدند. من شخصا معتقدم نیمی از جمعیت ما زنان هستند و بسیار خوب است زنان توسط نماینده‌هایی از خودشان در مجلس خبرگان مشارکت و حضور داشته باشند. امیدوارم این امر در آینده رخ دهد. زنان با تقوا و اشنا به مسائل زمان داریم که می‌توانند در مجلس خبرگان حاضر شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار