| کد مطلب: ۱۰۹۹۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

رستمی: انوشیروانی گفت از ایران برو!

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ریو گفت: چون رییس فدراسیون وزنه‌برداری دوستم ندارد از ایران طردم کردم و گفت از کشورم بروم.

رستمی: انوشیروانی گفت از ایران برو!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، نشست آنلاین ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزیر ورزش و جوانان در دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد. کیانوش رستمی ملی‌پوش سابق وزنه برداری که به صورت آنلاین در این برنامه حاضر شد، بیان کرد: دلم پر است و از وزنه‌برداری خسته شده‌ام. این در حالی است که همیشه تلاش کردم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم. برخی افراد به من گفتند که آقای رستمی ورزش را کنار بگذار و نباید ورزش کنی. من را از ورزش را طرد کردند و واضح به من گفتند باید از کشور بروی.

او ادامه داد: آقای انوشیروانی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری، من را از کشور طرد کرد و کامل به من گفت برو! اجازه ندادند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنم. اگر به المپیک ۲۰۲۴ می‌رفتم، طلا می‌گرفتم و این قول را به مردم داده بودم. سهمیه المپیک را هم گرفته بودم اما در مسیر کسب سهمیه المپیک من را حذف کردند و دستم در ورزش کوتاه شده است.

رستمی همچنین گفت: من چهره سیاسی نیستم و با کسی زاویه ندارم و فقط وظیفه دارم ورزش کنم اما آنقدر شرایطم بد شد که مجبور شدم  این حرف‌ها را بزنم. من بدنم را می‌شناسم و می‌دانم که می‌توانم مدال های بیشتری به دست آورم. تمام کشورهای دنیا به من پیشنهاد داده‌اند که آنجا بروم. اگر کشورم را دوست نداشتم، بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو می‌رفتم چون از آمریکا پیشنهاد هنگفتی داشتم. امروز کشور دیگری کارهایم را انجام می‌دهد که بروم آنجا وزنه بزنم و مدال‌هایم را به دست آورم. نمی‌گذارند من مدال بگیرم چون آقای انوشیروانی سلیقه‌ای برخورد می‌کند و من را دوست ندارد.

وزیر ورزش در ادامه گفت‌وگوی خود با کیانوش رستمی خطاب به این ورزشکار گفت: یادتان هست که گفتم درخواست‌تان چیست؟ اگر می‌خواهید دوباره به تیم ملی برگردید، در چارچوب فدراسیون کار کنید و وزنه بزنید رکورد هم مشخص است. گفتید نمی‌خواهم برای اینها (فدراسیون وزنه‌برداری ایران) وزنه بزنم. اشاره به این موضوع داشتید که از چند کشور درخواست دارید و کمک کنید تا در چارچوب قوانین و مقررات در این کشورها حضور پیدا کنم و برایشان مدال بگیرم.

هاشمی ادامه داد: این را هم پیگیری کردم، حتی از کمیته ملی المپیک شرایط فدراسیون جهانی را درآوردم و با تلفن همراه خودم برایتان ارسال کردم که این شرایط را ندارید. با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم که این مجوز را بدهید چون در رشته تکواندو داریم که در چارچوب سیاست‌های نظام و بدون هیچ زاویه‌ای کار می‌کنند و ایران را قبول دارند. چند روز پیش هم اسم کشور کوزوو را آوردید.

وزیر ورزش خطاب به رستمی گفت: شما برای ما و کشور افتخار کسب کرده‌اید. زمانی که رئیس کمیته ملی المپیک بودم قهرمان المپیک ریو شدید و همه می‌دانند چقدر از شما حمایت کردم. در زمانی هم که با آقای علی مرادی مسائلی داشتید تمام قد پشت شما آمدم.

هاشمی همچنین گفت: ما به توان شما اعتقاد داشتیم. اگر امروز برای ایران وزنه بزنید به عنوان وزیر ورزش اعلام می‌کنم مشکلی نیست و به اردو بیایید. وزنه‌برداری رشته رکوردی است. اگر لازم بود شخصا حضور پیدا می‌کنم و خواستند رکوردگیری انجام شود، من و آقای اسبقیان هم حاضر می‌شویم. اگر همچنان می‌خواهید به کشور دیگر بروید به عنوان یک شهروند ایرانی از شما حمایت می‌کنیم و ایرادی ندارد.  خیلی از ورزشکاران و مربیان برای کشورهای دیگر کار می‌کنند و این هم یک روش است و ما به دنبال این نیستیم اگر توانی دارید، نادیده گرفته شود.  البته با توجه به  ظرفیتی که دارید کم کم  با ورزش  قهرمانی خداحافظی کنید و وارد عرصه مربیگری شوید. اگر هم می‌خواهید  برای ایران وزنه بزنید به من بگویید و من جلسه می‌گذارم اما اگر می‌خواهید به خارج از ایران بروید، باز هم حمایت می‌کنیم.

کیانوش رستمی در مورد عدم حضورش در المپیک پاریس مدعی شد که سهمیه را گرفته اما فدراسیون او را حذف کرده است که وزیر ورزش در جواب او گفت: شما برای حضور در المپیک مشکلی را با من مطرحی کردید که بیمار بوده‌اید و بگویید فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی نامه بزند. من از فدراسیون خواستم نامه بزنند.

رستمی در ادامه  گفت: من سهمیه المپیک گرفته بودم. این زمانی بود که دیگر دستم از همه جا کوتاه شد و تمام تلاش‌هایم را کردم و باز هم یک مسیر دیگر را باز کردم حتی فدراسیون نامه را بدون هیچ ضمیمه‌ای که مریض بوده‌ام، فرستادند.

او در ادامه ادعا کرد: فدراسیون جهانی بارها به من پیام داد که هیچ چیز برایمان نفرستادند. حتی آقای جلود رئیس فدراسیون جهانی گفت آقای انوشیروانی بارها خواهش کرده که کیانوش رستمی را حذف کنم. اسحاق یک بحرینی قدرتمند در فدراسیون جهانی است که او هم بارها این موضوع را به من گفت. من المپیک می‌خواستم. اگر الان چهار المپیکی بودم، بد بود؟

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: آقای رستمی شما به من بگویید چه زمانی سهمیه را کسب کردید که فدراسیون حق شما را گرفت؟ شما این را ثابت کنید. آقای رستمی خود شما شخصا به من گفتید که نمی‌خواهید با فدراسیون همکاری کنید. آقای رازی واسطه شد و در حضور خود او این حرف زدید.

رستمی هم گفت: قبول دارم. وزیر گفت: وقتی قبول داری پس چرا تکرار می‌کنی؟ سپس رستمی گفت: آنها نمی‌خواهند من وزنه بزنم. حتی موافقت نامه خود را برای کشوری که من را می خواست ارسال نکردند. اگر یک زمانی هم جای دیگر بروم باز هم سینه خیز روی خاک ایران می روم و هیچ مشکلی با هیچ مسئولی ندارم. فقط آرزویم این بود که افتخار حضور در پنج المپیک را داشته باشم و برای ایران مدال بیاورم.

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار