| کد مطلب: ۱۰۹۸۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

جایگاه احزاب در لیست های انتخاباتی

ترقی با تاکید بر اینکه حضور احزاب نباید حالت تزیینی داشته باشد، بیان کرد: دولت‌ها نباید فقط موقع انتخابات برای افزایش مشارکت و رقابت سراغ احزاب بیایند بلکه باید در طول سال این همکاری صورت گیرد

جایگاه احزاب در لیست های انتخاباتی

به گزارش آرمان ملی آنلاین: قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: لازم است قانونی که مجلس برای ارائه فهرست‌های انتخاباتی توسط احزاب و جبهه‌ها تصویب کرده، دقیقاً اجرا شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا ترقی شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «رقابت واقعی؛ حضور احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفند» با اشاره به قانون جدید انتخابات که می‌گوید ارائه فهرست‌های انتخاباتی به عهده احزاب و جبهه‌های سیاسی است، اظهار کرد: لازم است قانونی که مجلس برای ارائه فهرست‌های انتخاباتی توسط احزاب و جبهه‌ها تصویب کرده، دقیقاً اجرا شود و وزارت کشور به گروه‌های ناشناس اجازه ارائه لیست ندهد.

وی افزود: ارائه لیست‌های انتخاباتی توسط افراد یا گروه‌های ناشناس چون بعداً هم پاسخگو نیستند نباید انجام شود. این در حالی است که با ارائه فهرست‌های انتخاباتی توسط احزاب، آنها بعداً باید پاسخگو باشند و اگر این کار صورت گیرد نقش احزاب افزایش پیدا می‌کند.

ترقی با تاکید بر اینکه حضور احزاب نباید حالت تزیینی داشته باشد، بیان کرد: دولت‌ها نباید فقط موقع انتخابات برای افزایش مشارکت و رقابت سراغ احزاب بیایند بلکه باید در طول سال این همکاری صورت گیرد. باید به احزاب به عنوان حلقه میانی بین مردم، دولت و نظام نگاه شود و البته به احزاب امکانات مناسب برای برنامه‌ریزی و کادرسازی داده شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار