| کد مطلب: ۱۰۹۸۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

ساخت خانه بر روی ماه!

اداره ملی فضایی چین (CNSA) در تلاش است تا از طریق همکاری گسترده، قابلیت‌های فناورانه ماموریت Chang'e ۸ را توسعه دهد.

ساخت خانه بر روی ماه!

به گزارش آرمان ملی به نقل از همشهری انلاین، اداره ملی فضایی چین (CNSA) در تلاش برای ارتقای قابلیت‌های فناورانه در ماموریت « Chang'e ۸» است. برای دستیابی به این هدف، CNSA فعالانه به دنبال مشارکت با موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های مختلف برای توسعه ابزارهای پیشرفته است.

جدول زمانی ماموریت Chang'e ۸ به این صورت تدوین شده که در سال ۲۰۲۸ یک فرودگر، یک ماه‌نورد و تعدادی روبات چندکاره به سوی ماه پرتاب شود. در مجموع، انتظار می رود این ماموریت میزبان ۱۴ ابزار علمی برای انجام مشاهدات گسترده و به دست آوردن داده‌های حیاتی سطح ماه باشد که برای اکتشافات آینده مفید خواهد بود.

CNSA در حال حاضر پذیرای پیشنهادهایی برای توسعه ۹ ابزار ماموریت Chang'e ۸ است. همچنین درخواست‌هایی برای طراحی و توسعه روبات ۱۰۰ کیلوگرمی با «قابلیت گرفتن، حمل و قرار دادن اقلام، بیل زدن و انتقال خاک ماه» پذیرفته می‌شود.این روبات که با باتری کار می‌کند، وظیفه دارد ابزار و اجزای مختلف را از فضاپیما به سطح ماه منتقل کند. علاوه بر این، باید این قابلیت را داشته باشد که اجسام را به دقت از روی سطح ماه جمع کند و با حداقل سرعت ۴۰۰ متر در ساعت حرکت کند.چین درصدد ساخت خانه بر روی ماه است. 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار