| کد مطلب: ۱۰۹۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

تارتار: مغرور باشیم، باختیم!

مهدی تارتار، سرمربی ملوان معتقد است که تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن با بازی خوانی کادرفنی موفق به پیروزی شد.

تارتار: مغرور باشیم، باختیم!

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از تسنیم، مهدی تارتار، سرمربی تیم ملوان، در خصوص پیروزی مقابل ژاپن گفت: جا دارد در ابتدا به تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی خسته نباشید بگویم، واقعا برد بزرگی بود و اعضای تیم توانستند دل مردم را شاد کنند که مطمئنا هیچ لذتی بزرگتر از این برای فوتبالیست‌ها وجود ندارد.

او در مورد برتری ایران با حذف ژاپن عنوان کرد: در نیمه اول هدف ما این بود که از روی زمین ساخت بازی داشته باشیم و جلو برویم و ژاپنی‌ها در این زمینه خیلی خوب عمل کردند و با گرفتن توپ از هافبک‌ها حملات سریع و خطرناک روی دروازه ایران ایجاد کردند. اما با بازیخوانی آقای قلعه‌نویی و همکارانش، در نیمه دوم خط هافبک را از بازی خارج کردیم و با ارسال توپ بلند و استفاده از توپ‌های دوم و سوم توانستیم حریف را غافلگیر کنیم.

مهدی تارتار همچنین با تمجید از کادرفنی تیم ملی توضیح داد: در نیمه دوم، فوتبالی را از تیم ملی دیدیم که کمتر در این سال‌ها در عرصه ملی دیده بودیم و به همین دلیل باید به امیر قلعه‌نویی هم تبریک گفت که چنین تیم آماده و سرحالی را پدید آورده است. یک بازی شطرنج گونه را کادرفنی ما را از کادرفنی ژاپن برد. این نشان می‌دهد که مربیان ایراین از مربیان خارجی چیزی کم ندارد و فقط نیازمند اعتماد بیشتر است.

وی افزود: ژاپن یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های خود را در اختیار داشت اما دیدید که بازیکنان ایران با توان تاکتیکی و تکنیکی خود توانستند حریف را شکست دهند. این بازی برای خود یک فینال کلاسیک آسیایی بود و من شخصا از قبل تورنمنت خیلی دوست داشتم که ایران و ژاپن در بازی نهایی به هم برسند و خوشحالم که این بازی را تیم ملی ایران بُرد.

تارتار در مورد ستاره تیم‌ملی ایران در این بازی اظهار داشت: به نظر من نکته بارز نمایش ایران، عملکرد خوب تیمی بود. به نظر من سخت و غیرمنصفانه است که بخواهیم یک بازیکن را به عنوان ستاره معرفی کنیم. به عنوان مثال دروازه‎بان و خط دفاعی ما به ساخت بازی سریع تیم ملی در نیمه دوم خیلی کمک کردند، سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی جانانه بازی کردند و محمد محبی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سامان قدوس نمایش سزاوارانه‌ای داشتند.

سرمربی ملوان در مورد بازی بعدی گفت: من دوست داشتم این را بگویم که ما نباید قطر را دست کم بگیری. اگرچه ژاپن بسیار قدرتمندتر از قطر بوده اما اگر یک لحظه لغزش داشته باشیم و با غرور وارد زمین شویم، مطمئن باشید که مقابل قطر غافلگیر خواهیم شد. البته کادرفنی و بازیکنان بسیار باتجربه هستند و می‌توانند مدیریت کنند و من فکر می‌کنم دست کم نگرفتن حریف مهمترین نکته باشد.

او درباره شانس قهرمانی ایران اظهار داشت: ما نباید با صحبت کردن از قهرمانی روی بازیکنان تیم فشار بیاوریم اما من بسیار امیدوار هستم که روند موفقیت‌آمیز تیم ملی ادامه داشته باشد. فکر می‌کنم ایران پتانسیل این را دارد که مقابل هر حریفی در آسیا به پیروزی برسد و مطمئنم که اعضای تیم بیشترین تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام خواهند داد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار