| کد مطلب: ۱۰۹۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

نقش پررنگ ستاره پرسپولیس در پیروزی ایران بر ژاپن

محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس یکی از چهره‌های ویژه و تاثیرگذار تیم ملی ایران در برد تاریخی برابر ژاپن بود.

نقش پررنگ ستاره پرسپولیس در پیروزی ایران بر ژاپن

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا موفق شد در یک دیدار تماشایی با نتیجه ۲ بر یک تیم ملی ژاپن که مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌ها بود را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شود.

تیم ملی ایران در نیمه نخست هر چند نمایش شکننده‌ای داشت اما در نیمه دوم همه چیز را به سود خود تغییر داد. محمدحسین کنعانی‌زادگان یکی از بازیکنانی‌ست که تاثیر بسزایی در برد تاریخی داشت. اگرچه این مدافع یکی از مقصرین گل ژاپن به تیم ملی بود اما در نیمه دوم نیز او هم نمایش متفاوتی از خود ارائه داد و مقدمات پیروزی ایران را رقم زد.

دقیقه ۵۵ سوزوکی سنگربان ژاپن درحالی روی پِرِس شدید ایران توپ را از روی دروازه خودی دور کرد که شوت او را در میانه میدان کنعانی‌زادگان با ضربه سر قطع کرد و توپ را به علیرضا جهانبخش رساند. کاپیتان تیم ملی ایران نیز با یک مهار تماشایی یک دریبل روپا و با عبور از بازیکن ژاپن با یک پاس زیبا توپ را به سردار آزمون رساند. سردار با یک چرخش عالی و یک پاس در عمق زیبا محمد محبی را در درون محوطه جریمه ژاپن توپ کرد و او نیز با یک ضربه فنی گل نخست ایران را وارد دروازه سامورایی‌ها کرد. در ادامه این مدافع ملی‌پوش پرسپولیس بارها و بارها مانع پایه‌ریزی حملات ژاپنی‌ها شد.

در نهایت دقیقه ۹۳ بازی این مدافع پیش تاخته که برای زدن گل برتری ایران جلو کشیده بود روی ضربه سر محمد محبی در درون محوطه جریمه ژاپنی‌ها صاحب توپ شد و در موقعیت گلزنی قرار گرفت که در این لحظه کو ایتاکورا مدافع سامورایی‌ها برای جلوگیری از گلزنی این مدافع او را سرنگون کرد. این صحنه از چشم داور چینی این بازی دور نماند و پنالتی به سود ایران گرفته شد گرفت تا علیرضا جهانبخش گل برتری یوزها را وارد دروازه این حریف نامدار کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار