| کد مطلب: ۱۰۹۴۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

800 مقام آمریکایی و اروپایی علیه اسرائیل بسیج شدند

800 مقام آمریکایی و اروپایی علیه اسرائیل بسیج شدند

 به گزارش آرمان ملی آنلاین: صدها نفر از مقامات آمریکایی و اروپایی به دلیل حمایت دولت‌هایشان از رژیم صهیونیستی، پیام مخالفت علیه آنها صادر کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت، بیش از ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که هشدار می‌دهد سیاست‌های دولت‌هایشان در قبال جنگ غزه می‌تواند «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» باشد.

این مقامات می‌گویند به این دلیل پیام مذکور را صادر کرده‌اند که معتقدند دولت‌هایشان باید مسیر جنگ غزه را تغییر دهند.

نیویورک تایمز به نقل از این پیام نوشت: «سیاست‌های کنونی دولت‌های ما جایگاه اخلاقی آن‌ها را تقلیل داده و توانایی آن‌ها را برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر در سطح جهانی تضعیف می‌کند.»

در ادامه این پیام آمده است: «این خطر منطقی وجود دارد که سیاست‌های دولت‌های ما به نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاکسازی قومی یا نسل‌کشی کمک کند.»

مقامات فعلی و سابق که این تلاش‌ها را سازماندهی یا حمایت می‌کنند، می‌گویند این اولین بار است که مقامات کشورهای متحد در آن سوی اقیانوس اطلس در یک پیام واحد گرد هم می‌آیند تا علناً از دولت‌های خود در مورد جنگ انتقاد کنند.

پیشتر نخست وزیر ایرلند گفته بود کشورش در حال مذاکره با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است تا توافقنامه همکاری میان این اتحادیه و رژیم صهیونیستی را مجددا بررسی کنند چرا که این احتمال وجود دارد که تل‌آویو در جنگ غزه بند مربوط به حقوق بشر را در توافقنامه نقض کرده باشد.

وی افزود تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا اکنون درباره احتمال به رسمیت شناختن کشور فلسطین به صورت مشترک پس از جنگ غزه صحبت می‌کنند.

اواسط ژانویه، تظاهرکنندگان آمریکایی در راهپیمایی اعتراضی در حمایت از توقف تجاوز به غزه، تابوت‌هایی را که با پرچم‌های فلسطین پوشانده شده بود، در دست داشتند و صدها تظاهرکننده در منهتن خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی شدند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار