| کد مطلب: ۱۰۹۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

جواد عزتی: اگر فیلمم فحاشی دارد، عذرخواهی می‌کنم

جواد عزتی، کارگردان فیلم سینمایی «تمساح خونی» گفت: اگر این فیلم فحاشی دارد عذرخواهی می‌کنم، اما من چنین حسی نداشتم.

جواد عزتی: اگر فیلمم فحاشی دارد، عذرخواهی می‌کنم

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی نخستین فیلم روز دوم چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بود و عصر روز جمعه -۱۳ بهمن ماه - در برج میلاد اکران شد؛ پس از آن نشست خبری فیلم با حضور کارگردان، بازیگران و سایر عوامل فیلم و اهالی رسانه برگزار شد.در ابتدای این نشست محمدرضا مقدسیان مجری برنامه بیان کرد: دوستان خوش ذوقی به خرج دادند و البته به نظر می‌رسد این یک وظیفه سینمایی که هر روز جشنواره را به یک هنرمند تقدیم می‌کنند، امروز هم به یکی از درگذشتگان تقدیم می‌شود که سهم زیادی در سینمای ایران داشته است‌.

روز دوم جشنواره و یادبود فریماه فرجامی

در این بخش مجتبی امینی دبیر جشنواره گفت: لازم است فصل جدید جشنواره را تبریک می‌گویم ما هر روز جشنواره را به یکی از بزرگانی که از دست دادیم و جایشان خالی است تقدیم می‌کنیم. وظیفه ما این است که عرض ادبی خدمت آنها داشته باشیم امروز را هم به خانم فریماه فرجامی تقدیم می‌کنیم که سال‌ها برای سینمای ایران زحمت کشید و جایشان خالی است.در ادامه فرزند این بازیگر بیان کرد: از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر می‌کنم که یاد و خاطر هنرمندان از دست رفته را گرامی می‌دارند.در ادامه جواد عزتی کارگردان و بازیگر فیلم، کامران حجازی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، شبنم قربانی، بهزاد خلج از بازیرگران و عوامل فیلم «تمساح خونی» روی صحنه آمدند.

می خواستم فیلم تماشاچی‌پسند بسازم

جواد عزتی کارگردان این اثر بیان کرد: من می‌خواستم در وهله اول یک فیلم تماشاچی پسند بسازم و در وهله دوم حتما بخش سینما بودن فیلم برایم مهم بود؛ چون می‌خواستم بین پلان‌های این فیلم و یک سریال تفاوت قایل باشم.وی گفت: در آغاز ساخت فیم به دوستان گفتم که دوست دارم این فیلم را برای این بسازم که در هر بخشی کوچکترین پیشنهادی برای سینما داشته باشد، شاید این اولین بار بود که فیلم را به طور کامل در سینما دیدم فیلم را دوست داشتم و حتما پیشنهاداتی در تدوین، طراحی صحنه و... برای سینما دارد. فکر می‌کنم حتما باید غیر از نگه داشتن تماشاچی باید پیشنهادی برای سینما می‌داشتم و گرنه قصور کرده بودم.

حیف است به سمت سینمای کشکی‌ برویم

عزتی هم مطرح کرد: من ذاتا آنقدر دلی سینمای ایران را دوست دارم که گفتنی نیست و حیف است که بر سر این سینمای با شکوه بخورد و به سمت سینمای کشکی‌ برویم؛ دوست داشتم سهمی در این آشتی‌کنان بین تماشاگر و سینما باشم این همیشه در اولویتم بوده است به دنبال کار متفاوت نبودم، بلکه دیدگاه خودم را از سینمای کمدی و آنچه بلد بودم را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم و قصدم نشان دادن تفاوت کمدی بین این فیلم و سایر کمدی‌ها نبودم و اصلا خوشگلی سینما به همین است که سراغ آنچه می‌خواهند بروند.عزتی درباره اینکه پیامش در این فیلم به مخاطب چه بود؟ گفت: خوش باشید.وی گفت: اصطلاح تمساح خونی برای آدم‌هایی استفاده می‌شود که با جیب خالی کارهای بزرگی می‌کنند اگر در فیلم فحاشی کردیم عذرخواهی می‌کنم، اما من فحاشی ندیدم با این حال عذرخواهی می‌کنم.

بار خورد، این فیلم را ساختم

کارگردان تمساح خونی اظهار داشت: شاید یک سال قبل از ساخت این فیلم قصد داشتم فیلم‌نامه دیگری را جلوی دوربین ببرم چه اصلا ژانر آن فرق می‌کرد، انگار که بار خورد و این فیلم را ساختم. هرکسی دوست دارد تا دقیقه نود با کاری که کرد، ور برود و صیقلش بدهد ولی فکر نمی‌کنم برای اکران خیلی تغییرش بدهیم.وی گفت: دوست نداشتم احساس جمع کردن فیلمنامه به ویژه در پایان فیلم داشته باشد، اما اگر چنین حسی است حتما باید دستی رویش بکشد. ما ابتدا فیلمنامه غیرخطی نوشتیم بعدا وقتی تصمیم گرفتیم فیلم را کلید بزنیم می‌خواستیم آن را خطی بگیریم. ما هر شب با هم صحبت می‌کردیم و سکانس اضافه و کم می‌کردیم در نهایت این فیلمنامه غیر خطی را با روندی آرام خطی کردیم.

بیشترین تاثیر را از خودم گرفتم

عزتی درباره استفاده از بازیگران مطرح در نقش‌های کوتاه گفت: به نظرم آن نقش‌ها مهم بودند، البته سعید آقاخانی سر فیلمبرداری سریال بودند و نتوانستند امروز اینجا باشند. فکر می‌کنم‌ اولین باری که سال ۱۳۷۹ جلوی دوربین یک سریال رفتم، دوربین آقای آقاخانی بود. یک ارتباطی به این شکل بین من و سعید آقاخانی و عباس جمشیدی فر وجود داشت.وی گفت: دوست عزیزی نصیحتی کرد و گفت که حتما دوستانت را برای فیلم اولت، دور خودت جمع کن و من هم از این اتفاق جواب مثبتی گرفتم.کارگردان تمساح خونی درباره دغدغه این‌ فیلم و ارتباط آن با جامعه گفت: دغدغه همه ما امروزه صعود به قله در یک شب است و گویا محیط اجتماعی در فضای مجازی به ما این باور را داده است.عزتی در پاسخ به اینکه متاثر از کدام کارگردان بوده است، گفت: بیشترین تاثیر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان و بزرگان و گذشتگان بوده که به ما چیزی یاد داده‌اند و نمی‌توانم کسی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آنها یاد کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار