| کد مطلب: ۱۰۸۸۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

علی بیگدلی در گفت و گو با «آرمان ملی آنلاین»:

شرایط نتانیاهو وخیم است/ نتانیاهو به دنبال حذف حماس است!

آرمان ملی آنلاین: اسرائیل بعد از شکست‌های پی در پی در غزه به روش همیشگی خود روی آورده است. ترور رهبران گروه‌های جهاد اسلامی از فلسطین اشغالی گرفته تا لبنان و سوریه و برخی دیگر کشورها شیوه تروریستی است که اسرائیل در طول دهه های گذشته در دستور کار قرار داده است. این شیوه در آلمان توسط هیتلر و در شوروی توسط حاکمان آن در دستور کار بوده از این جهت شیوه جدیدی نیست. البته اسرائیل عادت دارد که مسئولیت این ترورها را هم هیچ‌گاه عهده نگیرد اما تمامی اسناد مدارک نشان میدهد که کار، کار اسرائیلی هاست و گاهی هم سی آی ای با اسرائیل در این ارتباط کمک اطلاعاتی می‌کند. به نظر می‌رسد اسرائیل به دنبال پایان دادن به زندگی سیاسی حماس است. موردی که بعید است بتواند در مورد آن به نتایجی برسد. آرمان ملی آنلاین در این ارتباط با علی بیگدلی کارشناس مسائل سیاست خارجی به گفت و گو پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

 شرایط نتانیاهو وخیم است/ نتانیاهو به دنبال حذف حماس است!

به گزارش آرمان ملی آنلاین:  علی بیگدلی در این ارتباط به آرمان ملی گفت: نتانیاهو بارها اعلام کرده است که برای پایان دادن به حیات سیاسی حماس تمام زیرساخت‌های سیاسی ، نظامی و عملیاتی و امنیتی حماس را از بین خواهیم برد. نتانیاهو با تمام قوا به سمت اجرای این سیاست در حال حرکت است چرا که بقای سیاسی او به حذف حماس از صحنه سیاسی و امنیتی  غزه گره خورده است. نخست وزیر اسرائیل به دنبال آن است که در غزه به برگ برنده ای دست یابد که ناکامی های خود در طوفان الاقصی را پوشش دهد.

* شرایط نتانیاهو وخیم است

  این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: در گذشته نتانیاهو پرونده‌های فساد، اصلاحات قضایی و برخی پرونده‌های دیگر داشت که به خاطر آن در شرف محاکمه بود. اکنون پرونده ناکامی او در عدم توفیق علیه حماس نیز بر آن پرونده ها افزوده شده است و هر کدام از این پرونده‌ها می توانند برای نتانیاهو و حزبش یک هشدار کامل باشد. علی بیگدلی در انتها تاکید کرد: تفکر شدیدا محافظه کارانه ای که نتانیاهو را به قدرت رسانه او را با چالش های بزرگی روبرو کرده است. روزی که نتانیاهو  در قدرت قرار گرفت با رای افراطی‌های مذهبی اسرائیل توانست در اکثریت کنست قرار گیرد و 64 کرسی را به دست آورد. در آن زمان رهبر افراطی های مذهبی به نتانیاهو گفت که  اسرائیل دو دشمن در جهان دارد اول ایران که ما دستمان به آنها نمی‌رسد و دوم حماس که بیخ گوش ماست و باید از بین برد لذا اسرائیل این چنین تفکر آلوده‌ای نسبت به حماس دارد. حال باید دیدآیا نتانیاهو می توند در پس حمله 7 اکتبر به حماس ضربه بزند یا نه؟

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار