| کد مطلب: ۱۰۸۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

فریدون مجلسی در گفت و گو با «آرمان ملی آنلاین»:

نه بایدن و نه ترامپ شانسی برای پیروزی ندارند/ ترامپ به علت دست داشتن در شورش علیه کنگره رد شده است / دمکرات‌های پای صندوق نیایند، ترامپ رئیس جمهور خواهد شد

فریدون مجلسی در گفت و گو با «آرمان ملی آنلاین» از ماه‌ها قبل پیش‌بینی کردم که هر مقدار هم این دو جلو روند در آستانه انتخابات نه بایدن و نه ترامپ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت .

نه بایدن و نه ترامپ شانسی برای پیروزی ندارند/ ترامپ به علت دست داشتن در شورش علیه کنگره رد شده است / دمکرات‌های پای صندوق نیایند، ترامپ رئیس جمهور خواهد شد

آرمان ملی آنلاین: انتخابات در آمریکا آن هم انتخابات ریاست جمهوری جنگی تمام عیار است. رقابت‌های درون حزبی در آمریکا آغاز شده است اما بیماری بایدن و عدم کنترل او بر اندامش کار دستش داده است و از سوی دیگر دادگاه‌های آمریکا نیز در برابر ترامپ ایستاده اند و تا اینجا رئیس جمهور سابق امریکا اجازه ندارد در دو ایالت نامزد شود.«آرمان ملی آنلاین» در این ارتباط با فریدون مجلسی کارشناس برجسته روابط بین‌الملل به گفت و گو پرداخته او معتقد است: این احتمال وجود دارد که هیچ کدام از دو نامزد کنونی در آمریکا به مرحله پایانی انتخابات نرسند.

*چرا ترامپ در دو ایالت رد شده است

 فریدون مجلسی  در گفت و گو با آرمان ملی آنلاین گفت: دور آینده انتخابات آمریکا یک وضعیت ویژه‌ای دارد ترامپ، فردی میلیاردر و خودخواه و نژادپرست و دست‌راستی و خطرناک است و ده‌ها فساد مالی و غیره در پرونده خود دارد و اینکه دو ایالت در آمریکا جلوی نامزدی وی را گرفته‌اند به علت این مفاسد و اینکه او شورشی را در انتخابات گذشته مورد تایید قرار داد و در آن حضور به عمل رساند که منجر به اشغال کنگره آمریکا و قتل یک نفر شد. در نتیجه چنین فردی در این دو ایالات فاقد صلاحیت سیاسی شناخته شده و نمی‌تواند نامزد شود.

*مغز بایدن کار می‌کند بدنش نه

 این کارشناس روابط بین‌الملل افزود: نفر دوم نیز بایدن است او ضمن اینکه توسط جمهوریخواهان مورد نظر قرار گرفته و متقابلا برای او پرونده‌های فساد آفریده‌اند و پسرش راهم به علت فساد تحت نظر دارند اما مشکل او به این موارد باز نمی‌گردد. مشکل بایدن آن است که ضمن اینکه مغز او به خوبی کار می‌کند اما بر بدن خود تسلط کافی ندارد و مانند روبات‌ها و آدم ماشینی‌ حرکت می‌کند و رفتاری می‌کند که این رفتارهای او تدریجا زیاد شده  به عبارت بهتر بایدن تعادلی بر بدن خود ندارد.

*سرنوشت آمریکا در  دست دو پیرمرد

 مجلسی تاکید کرد: بنده از  ماه‌ها قبل پیش‌بینی کردم که هر مقدار هم این دو جلو روند در آستانه انتخابات نه بایدن و نه ترامپ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت برای اینکه نه جمهوریخواهان حاضرند سرنوشت خود را به  ترامپی دهند که کینه‌توز است و پیر هم شده و نه دموکرات‌ها قبول می‌کنند که بین آن همه انسان واجد شرایط در مملکت توسعه یافته آمریکا به فردی رای دهند که دارای مشکلات حرکتی است. در هیچ نقطه‌ای از دنیا هم یک فرد 81 ساله را برای تصدی پست ریاست جمهوری انتخاب نمی‌کنند که در هر روز معلوم نیست سرنوشت او چه شود.

*دموکرات‌ها پای صندوق  نمی آیند

 مجلسی در انتها تاکید کرد: پیش‌بینی آن است که اگر حزب دموکرات روی کاندیداتوری بایدن اصرار کند و از طرفی حزب جمهوریخواه نیز جز این دو ایالت که ترامپ را کنار زده‌اند در سایر  ایالت‌ها ترامپ را نامزد کند، در این صورت شانس قبولی ترامپ بیشتر خواهد بود نه به دلیل این که او محبوب‌تر است بلکه به این علت که دموکرات‌ها پای صندوق رای نخواهند رفت.

 

نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار