| کد مطلب: ۱۰۸۶۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

سعید نورمحمدی در گفت و گو با«آرمان‌ملی آنلاین»:

اصلاح طلبان جامعه محور دروغ می‌گویند / پیگیری مطالبات جامعه تنها با حضور در قدرت امکان دارد

سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در گفت و گو با‌ آرمان ملی آنلاین گفت: در شرایط کنونی در جبهه اصلاحات تعدادی حزب وجود دارد که در تمام اتفاقات سال گذشته حتی یک بیانیه در حمایت ازحقوق شهروندان نداده‌اند اما در جلسه جبهه اصلاحات صدای بلندی دارند که ما جامعه محور هستیم .

 اصلاح طلبان جامعه محور دروغ می‌گویند / پیگیری مطالبات جامعه تنها با حضور در قدرت امکان دارد

آرمان ملی آنلاین: «اصلاح‌طلبی در میانه جامعه محوری و صندوق رای »  این جمله را می توان از تحرکات این روز فعالان سیاسی اصلاح‌طلب برداشت کرد. برخی از احزاب اصلاح‌طلب خود را جامعه محور می دانند و اعلام کرده‌اند که باید درمیان مردم حاضر شد و گوش به سخن آنها سپرد اما در برابر برخی دیگر از احزاب اصلاح طلب ضمن اینکه باور دارند که باید بررسی کرد که جامعه چه‌ می خواهد اما معتقدند که برای برآورده کردن خواست جامعه باید در قدرت حضور داشت و مجلس شوری اسلامی دقیقا همان جایی است که احزاب اصلاح‌طلب باید در آن ورود کرده و خواسته‌های قانونی مردم را مورد پیگیری قرار دهد. «آرمان ملی آنلاین» در این ارتباط با سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به گفت و گو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.   سعید نور محمدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با دیدگاه جامعه محورها به «آرمان ملی» گفت: این دسته از دوستان دروغ می‌گویند. جامعه محوری تعریف مشخصی دارد و برخی از اساتید جامعه‌شناسی به ابعادی از مساله جامعه محوری پرداختند. یک جریان سیاسی و حزب سیاسی که هیچ ارتباطی با جامعه ندارد، نمی‌تواند مطالبات جامعه را مطرح نکند اما ادعای جامعه محوری داشته باشد. درحال حاضر جامعه محوری، دروغ بخشی از احزاب اصلاح‌طلب برای تئوریزه کردن مخالفتشان با جریانی است که اعتقاد دارند نباید صندوق‌های رای را رها کرد.

 

*سکوت می‌کنند و مدعی جامعه محوری‌اند

سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در ادامه گفت: در شرایط کنونی در جبهه اصلاحات تعدادی حزب وجود دارد که در تمام اتفاقات سال گذشته حتی یک بیانیه در حمایت ازحقوق شهروندان نداده‌اند اما درجلسه جبهه اصلاحات صدای بلندی دارند که ما جامعه محور هستیم و مثلا حزب ندای ایرانیان و کارگزاران صندوق محور هستند. چطور می‌شود یک حزب در مهم‌ترین مسائل که باید بیانیه دهد، سکوت می‌کند اما ادعای جامعه محوری دارد. این درحالی است که بیانیه‌های حزب ندای ایرانیان مستند است. سوال این است که کدام حزب در سال‌های اخیر در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعلام موضع کرده است. حزب ندا یعنی همین حزبی که به صندوق محوری محکوم است در همین ماه گذشته در مورد محدود سازی‌های اینترنت و محدودسازی شبکه‌های اجتماعی بیانیه داده است. درگذشته نیز در مورد مسائل اقتصادی، محیط زیست و... بیانیه رسمی داده آیا می‌توان گفت که با وجود این بیانیه‌ها حزب ندا جامعه محور نیست و حزبی که سکوت کرده و بیانیه‌ای به نفع جامعه نداده جامعه محور است؟ به همین علت این دوگانگی یک دروغ محض در جبهه اصلاحات است.

 

*باید به جامعه نگاه کرد و از فرصت‌ها هم استفاده نمود

 این فعال سیاسی در ادامه تاکیدکرد: یک حزب می‌تواند به جامعه نگاه کند اما در عین حال از منافذی که به وجود می‌آید به عنوان فرصت استفاده نماید. در همین انتخابات مجلس به دوستان اعلام کردیم که پیش ثبت نام را فراموش نکنید و پیش ثبت نام لزوما در معنای شرکت در انتخابات نیست و پیش ثبت نام به این دلیل باید اتفاق بیفتد که اگر فردا فرصتی ایجاد شد، آن فرصت از دست نرود اما زمانی که در پیش ثبت نام شرکت نمی‌کنید عملا بازی انتخابات را به حریف واگذار کرده‌اید.

 

* فرصتی که ایجاد شده است

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب صحبت‌های خوبی در مورد انتخابات کردند و بعد از این بیانیات برخی از دوستان اصلاح‌طلب اعلام کردند که اگر فضای امروز و صحبت‌های امروز رهبری قبل از پیش ثبت نام‌ گفته شده بود؛ فضای متفاوتی را داشتیم و حتی ممکن بود پیش ثبت نام کنیم اما آنها این فرصت را برای خود و جریان اصلاحات را از دست دادند و فضای تخریبی برای افرادی که دیدگاه مخالف آنها داشتند ایجاد کردند اما الان ادعای جامعه محوری دارند.

*پشت واژه جامعه محوری قایم شدند

 نورمحمدی در ادامه با اشاره به فقدات تحرک در بین احزاب اصلاح‌طلب جامعه محور گفت: این دسته از احزاب بی‌برنامگی، کرختی و بی‌استراتژی بودن خود را پشت واژه‌ای به نام جامعه محوری پنهان می‌کنند و مساله اصلی اصلاحات جامعه محوری و صندوق محوری نیست. احزابی که امروز می‌گویند که باید از فرصت انتخابات استفاده کنیم، بیش‌ترین جامعه محوری را داشتند. بیانیه‌های حزب کارگزاران و حزب اعتماد ملی را بررسی کنید ببینید جز یکی از احزاب در طیف مخالف کدام حزب دیگر داعیه جامعه محوری دارد و حاضر به هزینه دادن است. بیانیه دادن منجر به تذکر نهادها تا دعوی درون حزبی می‌شود اما این بخش از احزاب به اصلاح جامعه محور حتی بیانیه هم نمی‌دهند.

 

*پیگیری مطالبات جامعه تنها با حضور در قدرت امکان دارد

 سعید نورمحمدی در انتها گفت: اگر قصد داریم مطالبات جامعه را مورد پیگیری قرار دهیم جز با حضور در نهاد‌های حاکمیتی و قدرت به خصوص در مجلس نمی‌توان خواست جامعه را مورد پیگیری قرار داد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار