| کد مطلب: ۱۰۸۵۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

جاهای دیدنی شیراز در زمستان کدام است؟

ایران‌گردی بدون شک یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در زندگی‌تان انجام دهید. حتی اگر در هر سال به یکی از شهرهای دیدنی کشورمان سفر کنید، پس از چند سال کوهی از تجربه خواهید بود که با فرهنگ و رسوم اقوام مختلف ایران آشناییت دارد.

جاهای دیدنی شیراز در زمستان کدام است؟

برای شروع این مسیر، انتخاب‌های متعددی پیش رویتان وجود دارند؛ اما قطعاً یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها سفر به شیراز، بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن و خرید سوغات شیراز است. به بهانه نزدیک شدن به زمستان، کمی به تفریحات زمستانی شیراز خواهیم پرداخت.

شیراز کجاست و نحوه دسترسی به آن چگونه است؟

اگر از هر کسی که به شیراز سفر کرده درباره این شهر بپرسید، به شما از میل شدید به سفر مجدد به شیراز خواهد گفت. این ویژگی شیراز است؛ مردمانی خونگرم با خیابان‌هایی مملؤ از حس ناب زندگی که دل‌کندن از شیراز را برایتان سخت می‌کنند. این شهر به‌عنوان مرکز استان فارس با بیش از ۱.۵ میلیون نفر جمعیت، ششمین کلانشهر کشور است که در دل کوه‌ها واقع شده و آب و هوای بی‌نظیری دارد. در اطراف این شهر کوه‌هایی نظیر دراک، باباکوهی، کوه‌های سبزپوشان، چهل مقام و بمو و همچنین رشته کوه زاگرس قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم شهر شیراز که سبب جذب گردشگران می‌شود، غنی بودن از نظر فرهنگی و تاریخی است. همه ما اشعار متعددی را در وصف شیراز شنیده‌ایم و تصویری که از این شهر در ذهن داریم، تصویری شاعرانه و هنرمندانه است که عمدتاً از کلام سعدی و حافظ نشأت می‌گیرد.

از سوی دیگر، تاریخ غنی این شهر سبب شده تا تعداد جاذبه‌های تاریخی آن از حساب خارج شود. از تخت جمشید و قدمت چند هزارساله‌اش گرفته تا یادگاری‌های دوره زندیه، همگی باعث افزایش اعتبار شیراز شده‌اند. حال اگر تمام این‌ها را در کنار زیبایی سیرت مردمان شیراز بگذارید، خواهید دید که بهترین مقصد برای سفری به‌یادماندنی می‌تواند شیراز باشد.

برای دسترسی به شیراز که در جنوب کشور واقع شده، می‌توانید از هواپیما، قطار و یا حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنید. طبیعتاً با هواپیما سریع‌تر از هر حالت دیگر به شیراز می‌رسید؛ اما هزینه آن می‌تواند کمی بالا باشد.

بنابراین اگر به دنبال روش جایگزین هستید، ما سفر با قطار را پیشنهاد می‌کنیم. در مسیرهای طولانی مثل مسیر تهران شیراز که بیش از نصف روز طول می‌کشد، سفر با قطار راحتی بیشتری را برایتان فراهم می‌کند و می‌توانید در طول مسیر هم استراحت کنید؛ همچنین از مناظر اطراف لذت برده و سفری امن را تجربه خواهید کرد.

هیجان‌انگیزترین تفریحات شیراز در فصل زمستان

یک نکته مسلم درباره شیراز این است که این شهر در تمامی فصول سال در اوج زیبایی خود قراردارد. چه در بهار به شیراز سفر کنید و چه در سرمای زمستان، می‌توانید از زیبایی‌های بی‌انتهای این شهر بهره‌مند شوید. کافیست پیش از سفر درباره تفریحات زمستانی شیراز تحقیق کنید تا در طول سفر نهایت استفاده را از زمان ببرید. در ادامه به چند مورد از بهترین تفریحات زمستانی این شهر خواهیم پرداخت.

دریاچه برم فیروز سپیدان

دریاچه برم فیروز یکی از زیباترین دریاچه‌های استان فارس است که در هر یک از فصول سال، بسیار تماشایی و جذاب است. اغلب افراد فصل بهار را برای بازدید از برم فیروز انتخاب می‌کنند؛ اما بازدید از آن در حالی که با انبوهی از برف و یخ قاب گرفته شده نیز جذابیت خاصی دارد.

جالب است بدانید «برم» در لغت، «محل جمع شدن آب» معنا می‌شود. این دریاچه در ناحیه جنوب غربی قله برم فیروز قرار گرفته است. لازم به ذکر است برای دسترسی به این دریاچه زیبا در فصل زمستان، باید ۹۰ کیلومتر از شیراز به سمت شمال غرب حرکت کنید تا به منظره رویایی برم فیروز سپیدان برسید.

پیست اسکی سپیدان

اگر به ورزش‌های زمستانی مثل اسکی علاقه‌مندید، پیست اسکی سپیدان بهترین تفریح زمستانی شما در شیراز خواه‍د بود. این پیست دومین پیست اسکی بین‌المللی ایران است که در ۸۵ کیلومتری شیراز قرار گرفته و تفریحات متعددی را پوشش می‌دهد. این پیست در شهرستان سپیدان، در مجاورت دریاچه فیروز قرار دارد. می‌توانید یک روز از سفر خود را به بازدید از این دو جاذبه فوق‌العاده اختصاص دهید.

دریاچه مهارلو

قطع به یقین دریاچه مهارلو در شیراز یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران و یکی از ماندگارترین مناظری است که می‌توانید به چشم ببینید. این دریاچه به سبب رنگ صورتی خود، شهرت جهانی دارد و جزو معدود دریاچه‌های دنیاست که به این رنگ دیده می‌شود. این دریاچه ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و در شهر سروستان در جنوب شیراز واقع شده است. بازدید از این دریاچه در فصل زمستان نیز خالی از لطف نیست و لذت فراوانی را به جانتان تزریق می‌کند.

بازار وکیل

زمانی که کریم خان زند به شهر لار سفر کرده بود، با دیدن بازار قیصریه لار تصمیم گرفت مشابه آن را در شیراز بنا کند؛ از این رو فرمان ساخت بازار وکیل را صادر کرد.‌ حالا این بازار به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شده و قلب اقتصاد آن نیز محسوب می‌شود. از آن جا که بازار وکیل سرپوشیده است، یکی از بهترین اماکن گردشگری برای بازدید در زمستان محسوب می‌شود. می‌توانید در بازار گشت بزنید و با خرید سوغات شیراز، سفرتان را تکمیل کنید.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی

بسیاری از جاذبه‌های تاریخی شیراز، سرپوشیده هستند؛ به عنوان مثال مسجد نصیرالملک یا عمارت شاپوری و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر، سرپوشیده هستند و می‌توانید با خیال راحت در فصل زمستان نیز از آن‌ها بازدید نمایید. البته باید بدانید که شیراز به سبب قرارگیری در جنوب کشور و آب و هوای معتدلی که دارد، معمولاً زمستان‌های سخت و پربرفی ندارد. بنابراین سفر در زمستان نیز مطلوب خواهد بود.

خرید بلیط قطار شیراز از وبسایت فلای تودی

برای سفر به شیراز، بازدید از جاذبه‌های تاریخی متعدد و خرید سوغات شیراز، می‌توانید همین حالا بلیط قطار یا هواپیما را از وبسایت فلای تودی خریداری کنید. این مجموعه به سبب اعتباری که طی بیش از ۷ سال فعالیت خود به‌دست آورده، هر ساله خدمات خود را به مسافران زیادی ارائه می‌کند. علاوه بر خرید بلیط، برای رزرو هتل نیز می‌توانید از طریق همین وبسایت اقدام نمایید. نکته مثبت درباره وبسایت فلای تودی این است که ارزان‌ترین قیمت را در میان رقبا ارائه می‌کند. امیدواریم از سفرتان به شیراز زیبا، نهایت لذت را ببرید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار